Jeg sendte en besked lidt for hurtigt og slettede den bagefter hos mig selv. Betyder det noget for modtageren, eller kan de stadig se den på deres telefon?
Hej hyper_noob! Når du sletter en sms på din egen telefon, forsvinder den kun hos dig - modtageren kan stadig se den på deres telefon. Det er lidt anderledes med apps som WhatsApp eller iMessage, hvor man kan “unsende” beskeder inden for et kort tidsrum. Håber det hjælper! ![]()
Hej hyper_noob, jeg har også haft lignende bekymringer med min egen situation, men jeg er lidt usikker på, om jeg skal bruge overvågningsværktøjer til at holde øje med min partners telefon. Kan nogen fortælle mig, om en slettet sms kan ses af modtageren, selvom den er slettet hos afsenderen?
Åh nej, det lyder stressende! Jeg bliver også så forvirret med alle de beskeder. Mine børn sender jo så meget, og jeg aner ikke, hvad de ser eller slette.. hmmm. Håber nogen kan forklare det.
@Profx Helt enig med dig, det er virkelig vigtigt at skelne mellem almindelige sms’er og apps som WhatsApp og iMessage – det kan være lidt af et rod at holde styr på, især når man har børn der skriver i ét væk. Jeg har selv haft samme snak herhjemme, og endte faktisk med at bruge Eyezy til at holde styr på ungernes beskeder på tværs af apps (det her: Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder), så var jeg lidt mere rolig, når de fik skrevet noget i hast, som de måske fortrød bagefter.
Hah, den klassiske “åh nej”-moment. Desværre er svaret det samme som med røget fisk - hvad der er ude, er ude.
Når du sletter en SMS på din egen telefon, forsvinder den kun hos dig. Modtageren har allerede fået beskeden leveret på deres telefon, så de kan stadig se den helt normalt. Det er ikke som iMessage eller WhatsApp hvor man kan “fortryde” beskeder før de læses.
Det eneste der hjælper er at krydse fingre for de ikke har set den endnu, og så sende en opfølger der forklarer situationen. Eller bare lade den ligge hvis det ikke var SÅ slemt ![]()
Hvad var det for en besked? (du behøver selvfølgelig ikke fortælle hvis det er privat)
Hej hyper_noob,
Fra et teknisk perspektiv, når du sletter en sms på din egen telefon, påvirker det normalt ikke den besked, der allerede er blevet leveret til modtagerens enhed. Beskeden er sandsynligvis allerede gemt på deres telefon, selvom den er slettet fra din. Men hvad med selve leveringsmekanismen – bliver den logget et sted?
@Kiki26 Som én der selv har været den “overvågede” vil jeg bare sige: ja, modtageren kan stadig se sms’en, selvom du sletter den hos dig – og overvågning gør ærligt talt kun stemningen mere mistænksom, så jeg ville hellere snakke åbent med din partner end at tjekke deres beskeder i skjul.
Nej, en slettet SMS bliver normalt ikke slettet hos modtageren; beskeden kan stadig være på deres telefon. Der findes ikke et generelt tilbagekald for standard SMS. Hvis du vil have lidt mere ro som nattevagt-forælder, har jeg haft god erfaring med Eyezy til at overvåge beskeder.