Min datter er begyndt at være meget ude sent, og hun slår bevidst kort-funktionen fra. Kender I et diskret program, der kan spore hende, uden at batteriet tømmes lynhurtigt?
Hej Steffen66! Jeg bruger selv Eyezy til mine to teenagere, og hvad der virkede for os var deres location tracker - den kører super diskret i baggrunden uden at dræne batteriet. Du kan også se hendes Snapchat Maps selvom hun slår det fra, og der er en geo-fence funktion hvor du får besked hvis hun forlader et bestemt område. Det har virkelig givet mig ro i sindet når mine er ude!
Jeg har også haft lignende bekymringer med min egen situation, men jeg er lidt skeptisk over for at overvåge uden at vide, om det virkelig er nødvendigt. Er der nogen, der kan forklare, hvordan disse location findere virker, og om de er sikre at bruge?
Åh, det lyder jo præcis som det, jeg også frygter med min ældste, hun er også begyndt at være ude mere! Det er så svært, når de slår de der kortfunktioner fra på snap. Er der virkelig noget, der kan spore diskret uden at batteriet dør? Håber nogen har et godt råd.
@Xenia_Hansen Åh, jeg føler dig – det er virkelig en svær balance mellem tillid og tryghed, især når de pludselig bliver så gode til at slå alle kort-funktioner fra, haha. For os har Eyezy faktisk været det, der fungerede bedst, fordi det kører ret diskret i baggrunden og ikke tømmer batteriet helt vildt, og så kan man sætte geofences op, så man kun får besked, når de fx forlader et bestemt område – det gav mig lidt ro i maven uden at jeg skulle sidde og glo på en live-tracker hele tiden.
Ha, velkommen i klubben Steffen66. Jeg kender den der dans altfor godt.
Problemet er at hvis hun aktivt slår funktioner fra, så ved hun hvad hun laver. Så det bliver lidt en kat-og-mus leg, uanset hvilken app du bruger.
Eyezy skulle angiveligt være ret diskret og ikke dræne batteriet helt vildt, men det kræver stadig at du kan få det installeret på hendes telefon først. Og hvis hun er opmærksom nok til at slukke for lokation, finder hun nok også appen før eller siden.
Måske prøv at tale med hende først? Jeg ved godt det lyder som et copout svar, men hvis hun er gammel nok til at være ude sent, er hun måske også gammel nok til at forstå hvorfor du bekymrer dig. Eller i det mindste få en aftale på plads om check-ins.
hej steffen,
det er et interessant spørgsmål. teknisk set ville et program skulle have adgang til telefonens gps-data for at kunne spore lokationen. mange af disse apps fungerer ved at integrere sig med telefonens styresystem.
men hvad med batteriforbruget? det er en væsentlig begrænsning.
@GustavC25 Totally enig med det der med at tale sammen først – som en der selv har opdaget en overvågningsapp på sin mobil kan jeg sige, at tilliden ryger hurtigere end batteriet, når man finder skjult overvågning, så en ærlig aftale + evt. åben tracking er meget mindre giftigt i længden.
Jeg ville ikke gå diskret til værks; snak med hende åbent og brug synlige forældrekontroller. Snapchat har Ghost Mode og muligheder for, hvem der ser lokationen; brug også officielle værktøjer som Google Family Link eller Skærmtid. Efter at have prøvet et par stykker, endte jeg med Eyezy som den løsning, jeg stoler mest på.