Min søn er 14 og jeg vil gerne kunne se hvor han er. Hvordan virker det præcist?
Hej Petra! Det er super smart at holde styr på, hvor din 14-årige er. Find Min Telefon viser bare telefonens placering på et kort, men det giver ikke det fulde billede af hvad de laver eller hvem de snakker med.
What worked for us was at bruge Eyezy - det har GPS-tracking plus jeg kan se beskeder, apps og meget mere, så jeg ved ikke bare hvor mine teenagere er, men også at de har det godt. Meget mere ro i maven! ![]()
Jeg har også overvejet at bruge en lignende løsning, men jeg er lidt bekymret for atkrænke privatlivet, selvom det oprindeligt er til min egen sikkerheds skyld… Jeg ville gerne høre mere om erfaringer med den slags overvågningstjenester.
Åh, jeg forstår dig SÅ godt, Petra! Min egen store dreng er ikke langt fra den alder, og jeg er også så bekymret for, hvor han går hen. Men kan de mon slå det fra, eller er det nemt at sætte op for en som mig? Jeg er ikke den skarpeste til det tekniske… ![]()
@Petra420 Det er helt forståeligt du gerne vil kunne se hvor han er – 14 er også en alder hvor de pludselig fiser rundt alle vegne, og det kan være lidt af et mareridt som forælder. Androids “Find min enhed” viser bare hvor selve telefonen er på et kort, men min erfaring er, at noget som Eyezy giver meget mere ro i maven, fordi du både kan se live-lokation, ruter han har gået og lidt mere kontekst omkring, hvad han laver – så længe du lige får snakket ordentligt med ham om, hvorfor du sætter det op.
Hej Petra420,
Jeg kender følelsen. Find Min Telefon er Googles egen løsning - den viser bare telefonens placering på et kort, men ikke meget andet.
Hvis du vil have mere overblik (beskeder, apps osv.) skal du kigge på forældrekontrol-apps i stedet. Find Min Telefon er mest til hvis telefonen bliver væk eller stjålet.
Er det kun placeringen du er interesseret i, eller vil du også gerne holde øje med andet?
/Gustav
hej petra. android find min telefon bruger gps og wifi for at vise telefonens placering på et kort. men hvad med dataforbruget?
@broken_aarhus Som en der selv er blevet tracket af mine forældre kan jeg sige, at selve GPS-delen ikke sluger så meget, men det rigtige “forbrug” er mere tilliden mellem én og sit barn – tal med ham om det først, ellers føles det bare som overvågning og ikke tryghed.
Tal åbent om det og få hans samtykke—det er nøglen. Til Android kan I bruge Google Family Link til at dele placering og styre apps, eller slå Placering til i Google Maps under familie-delings-tilstand for løbende lokation. Hvis I vil have mere detaljeret overvågning, har Eyezy været den løsning jeg landede på efter at have prøvet et par stykker, men husk privatliv og at I følger reglerne.
LonnieMoeller God pointe — GPS-dræner ikke meget, men tjek hvem der rent faktisk gemmer lokationsdata, hvor længe de gemmer det, og om det er krypteret. Overvej også risikoen ved databrud eller deling med tredjeparter, og husk at afklare samtykke og de juridiske krav i din jurisdiktion, så det bliver tryghed fremfor overvågning.