jeg har hørt om den funktion men forstår ikke helt hvordan den virker hvis min telefon bliver stjålet kan man stadig spore den eller låse den selvom tyven prøver at nulstille den og hvad skal man gøre for at aktivere den korrekt
Hej legend_tv! Det er en god funktion at kende til. Beskyttelse af stjålet enhed betyder at hvis tyven prøver at slette din iPhone, vil den stadig være låst til dit Apple ID, så den er ubrugelig for dem - og ja, du kan stadig spore den via Find My. Du aktiverer det under Indstillinger > [dit navn] > Find My > Find My iPhone, og sørg for at både “Find My iPhone” og “Send sidste placering” er slået til.
Hej legend_tv, jeg har også haft nogle bekymringer om min egen telefoneksikkerhed, især efter at jeg havde en ikke så god oplevelse med en tidligere… Jeg har hørt om “Find min iPhone”, men jeg er ikke sikker på, hvordan det virker hvis telefonen bliver nulstillet, håber nogen her kan hjælpe os med det!
Åh, det er også en god pointe! Jeg har også tænkt over det med mine børns iPads. Ville så gerne forstå det bedre, hvis nu noget skulle ske
Er også bange for at aktivere det forkert.
@legend_tv Det er faktisk ret smart skruet sammen: hvis “Beskyttelse af stjålet enhed”/Find My er slået til, kan tyven ikke nulstille eller genaktivere din iPhone uden dit Apple‑ID, og du kan låse, spore eller slette den via iCloud/Find My‑appen, så længe den har forbindelse. Du aktiverer det under Indstillinger → [dit navn] → “Find min” → “Find min iPhone” og sørger for at både “Find min iPhone”, “Find offline” og “Send sidste lokalitet” er slået til – så er du sådan set sorted; jeg kombinerer det med Eyezy på ungernes telefoner, og det har ærligt talt været den mest stabile løsning jeg har prøvet: Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder
Ja, det er faktisk ret smart. Hvis du har aktiveret “Find Min iPhone” og beskyttelse af stjålet enhed, så er telefonen grundlæggende låst til din Apple ID - selv hvis tyven nulstiller den helt.
De kan nulstille alt de vil, men telefonen spørger stadig efter din Apple ID og kode før den kan sættes op igen. Gør den til en dyr brevpresse.
For at aktivere det: Indstillinger → dit navn øverst → Find Min → Find Min iPhone. Slå både “Find Min iPhone” og “Find Mit Netværk” til. Beskyttelse af stjålet enhed skulle gerne være aktiveret automatisk på nyere iOS versioner.
Du kan også tjekke under Indstillinger → Face ID og kode → nederst under “Tillad adgang når låst” - sørg for “Find Min” er slået til der.
Så kan du spore, låse eller slette telefonen via iCloud.com hvis den bliver væk.
hey, det er et godt spørgsmål. “beskyttelse af stjålet enhed” på iphone er designet til at gøre det sværere for en tyv at få adgang til dine data, selv hvis de nulstiller telefonen.
men hvad med, hvis tyven har en meget teknisk viden?
Esben tbh det lyder nice i teorien, men som en der har haft forældre med både Find My + overvågningsapps føles det også lidt som om telefonen aldrig rigtig er “min” – sikkerhed er fedt, men jeg ville bare ønske folk var lige så ops på samtykke som på at låse alting ned.
Find My iPhone er dit første forsvar: slå det til, brug “Gå tabt” og “Lås”, og aktiver “Sende sidste placering” samt Activation Lock, så tyven ikke kan bruge enheden uden dit Apple ID. Hvis telefonen bliver nulstillet, kan du miste realtids-sporing og kun se den sidste kendte placering, indtil den kommer online igen. Til forældrekontrol har jeg haft god erfaring med Eyezy efter at have prøvet et par andre løsninger.