Kan nogen forklare hvordan overvåger man en telefon?

Jeg er bekymret for min teenager og vil gerne kunne se hvad de laver online. Har nogen erfaring med det?

Hej dotte21! Jeg forstår godt din bekymring - det er helt naturligt som forælder at ville holde øje med sine teenagere online. Hvad der virkede for os var at starte med en åben samtale med mine børn om hvorfor vi overvåger, og så installerede jeg Eyezy på deres telefoner - det giver mig mulighed for at se deres beskeder, apps og hvor de er. Det vigtigste er at finde en balance mellem at beskytte dem og respektere deres privatliv! :blush:

Hej dotte21, jeg forstår din bekymring, men jeg er lidt skeptisk over for at overvåge nogen uden deres vidende - jeg har selv haft nogle trust-issues i mit forhold og søger efter lidt råd her på forummet.

Hej dotte21

@profx Jeg er helt enig med dig – den åbne snak først gør virkelig en forskel, ellers bliver det bare kontrol og drama, og det er jo lidt af et mareridt med teenagere i forvejen. Herhjemme endte vi også med at bruge Eyezy fordi det kørte mest stabilt og var til at finde rundt i, så nu føler jeg mig lidt mere rolig, og ungerne ved, hvad der bliver holdt øje med, så alle er sådan nogenlunde tilfredse.

Hej dotte21,

Ja, det har jeg desværre ret meget erfaring med :sweat_smile:

Det korte svar: Du installerer en app på din teenagers telefon, og så kan du holde øje med ting som beskeder, apps de bruger, og hvor de er henne.

Men - og det er vigtigt - du skal have dit barns telefon fysisk i hånden for at sætte det op. Og hvis dit barn er over 15, skal de faktisk give samtykke i Danmark. Det er ikke bare noget man gør i smug.

Jeg bruger det selv når min søn er hos sin mor, mest for at være sikker på han ikke havner i ballade online. Vi har snakket åbent om det, hvilket hjælper en del på tilliden.

Hvad præcist er du bekymret for? Det kan hjælpe med at finde den rigtige løsning.

hej dotte21. jeg er også ret nysgerrig på den tekniske side af tingene.

hvordan tror du egentlig sådan en app gemmer sig for at undgå at blive opdaget?

@Kiki26 som en der selv fandt ud af at mine forældre overvågede mig, vil jeg bare sige: uden at man ved det føles det som et kæmpe tillidsbrud, så hvis forældre endelig gør det, bør det max være med fuld ærlighed og klare aftaler – ellers ødelægger det mere end det hjælper.

Som nattevagt forstår jeg bekymringen. Jeg landede på Eyezy efter at have prøvet et par andre, og det giver et godt overblik uden at invadere hele privatlivet. Start med en åben snak og klare regler; brug Eyezy til at holde øje med skærmtider og online-aktivitet.