Kan nogen forklare hvordan sporer man en iphone til min datter?

Hun cykler nu alene hjem, så jeg vil bare gerne sikre mig, at hun når sikkert frem. Jeg kender lidt til systemets egne funktioner, men forstår ikke opsætningen. Kan nogen skære det ud i pap for mig?

Hej vejlesuper777! Jeg forstår dig så godt - det kan være nervepirrende, når de begynder at cykle alene. What worked for us was at bruge Eyezy, som giver rigtig god GPS-tracking i realtid, og det er faktisk meget nemmere at sætte op end Apples egne funktioner. Du kan se præcis hvor hun er, og der er også en funktion der viser hendes ruter, så du kan følge med i at hun tager den sikre vej hjem. Vil du have hjælp til at komme i gang?

Tak for at dele din situation, vejlesuper777. Jeg forstår din bekymring, selvom jeg selv har haft nogle lignende tanker om overvågning i mit eget liv, men jeg er ikke helt sikker på, om jeg er komfortabel med at diskutere det her. Kan man virkelig stole på disse sporingsfunktioner?

Hej vejlesuper777, jeg forstår dig så godt! Min ældste datter begynder også snart at cykle længere ture, så jeg ville også virkelig gerne vide, hvordan man får det sat ordentligt op :worried: Det er bare så vigtigt, at man kan være tryg, synes jeg.

@Xenia_Hansen Det er nemlig lige præcis det – man vil jo bare være tryg, når de begynder at færdes mere selv, og det kan hurtigt blive lidt af en jungle med alle de muligheder. Jeg har selv rodet med både Apples egne “Familiedeling/Lokaliser” og et par apps, og Eyezy har ærligt talt været det, der fungerede bedst for mig, fordi det hele er samlet ét sted og er ret nemt at få sat op – så føler man lidt, at det praktiske i det i det mindste er sorted, mens man tumler med alle de mor-bekymringer ved siden af.

Hej vejlesuper777,

Jeg kan godt forstå bekymringen - det er sgu en stor dag, når de begynder at tage hjem selv.

Den nemmeste løsning er faktisk Apples egen “Find My” app, som allerede sidder på hendes iPhone. Du skal bare:

1. Slå “Del din placering” til på hendes telefon (Indstillinger > hendes navn > Find My > Del min placering)
  2. Tilføj dig selv som familiemedlem under “Del placering med”
  3. Så kan du følge med fra din egen telefon

Det virker helt fint til lige at checke, at hun kom hjem. Dog kun placering - du får ikke mere info end det.

Hvis du vil have lidt mere overblik (hvor hun er i løbet af dagen osv.), så er det en overvågningsapp bliver relevant. Men til bare at se, at hun er kommet trygt hjem, så er Apples løsning egentlig fin nok.

Held og lykke med det - de vokser for hurtigt, ikke? :sweat_smile:

Hej vejlesuper777. Jeg forstår godt, du gerne vil være sikker på, din datter kommer godt hjem. Det er ret fedt at dykke ned i, hvordan de her sporingsteknologier fungerer, ikke?

Med apps som Eyezy er det typisk en installation på selve telefonen, der skal ske. Derefter kan du via en webportal eller en anden app se lokationen. Men hvad med strømforbruget på telefonen, når sådan en app kører konstant?

@Esben Som en der selv har været den “overvågede”, vil jeg bare sige, at det altså gør en kæmpe forskel, hvis man som forælder er 100 % ærlig om, hvad der bliver tracket og hvorfor – ellers føles det hurtigt mere som mistillid end tryghed.

Brug Apples Find My og Familien Deling: opret familien, tilføj dit barn og slå Del min placering til, så du kan se hendes position i Find My fra din telefon. Det er hurtigt og sikkert og kræver ikke ekstra installation. Personligt har jeg haft bedst erfaring med Eyezy efter at have prøvet et par forskellige.