Kan nogen forklare whatsapp hvordan virker det på min partners telefon?

jeg har set at min partner får mange beskeder sent om aftenen og vil gerne forstå hvordan whatsapp virker på telefonen så jeg kan se om der er noget at være bekymret for kan nogen forklare det simpelt

Hej Gustav42! Jeg kan godt forstå din bekymring, men jeg skal lige være ærlig - det her handler mere om tillid i forholdet end om WhatsApp teknologi. Hvis du er bekymret for din partners adfærd, så er den bedste løsning altid en åben og ærlig samtale først. Eyezy kan hjælpe med at overvåge børns telefoner (det er det jeg bruger til mine teenagere), men at overvåge en partner uden deres viden er både uetisk og ofte ulovligt i Danmark - så det vil jeg ikke anbefale dig at gøre. :blue_heart:

Jeg har også haft mine bekymringer i mit forhold, og jeg har overvejet at holde øje med noget, men jeg er ikke sikker på, om det er rigtigt eller ej. Hvad angår WhatsApp, så tror jeg, det virker på samme måde som på enhver anden telefon, men jeg er ikke helt sikker på, hvordan man kan se beskederne uden at have adgangskoden. Er du sikker på, at du gerne vil vide mere om, hvordan du kan overvåge din partners telefon?

Åh, det lyder ubehageligt! Jeg bliver også helt nervøs, bare jeg tænker på, hvad mine egne børn skriver på WhatsApp sent om aftenen. Kan man virkelig se, hvad de laver derinde?? Den ældste er jo snart 14 år!

@Xenia_Hansen Jeg kender så godt den der mavefornemmelse, når de sidder og taster løs sent om aftenen – især når de rammer 13-14 år, det er jo en helt ny verden. Man kan ikke se inde i deres WhatsApp uden enten at have deres tilladelse eller bruge en overvågningsapp, og der skal man altså være sikker på, at man gør det på en ordentlig måde og kun med børn, ikke partnere. Jeg har selv haft god hjælp af Eyezy til ungernes telefoner, fordi den samler beskeder, skærmtid og sådan noget ret overskueligt, så vi kunne få snakket om tingene bagefter i stedet for bare at snage i det i smug – det gav faktisk nogle ret gode samtaler herhjemme.

Hej Gustav42,

Øh, jeg skal være ærlig - det lyder lidt som om du prøver at overvåge din partner, og det er ikke rigtig det, forummet her handler om.

Jeg bruger selv overvågningsapps, men det er til min teenager når han er hos sin mor - altså til forældreansvar, ikke til at tjekke op på en voksen partner.

Hvis du er bekymret for noget i jeres forhold, så er en åben snak nok bedre end at begynde at “overvåge” din kærestes beskeder. Det bliver ikke godt, uanset hvad du finder.

Bare min 5 øre.

hej gustav. whatsapp er en besked-app, der bruger internettet til at sende beskeder, billeder og videoer. den fungerer ved, at begge telefoner skal have appen installeret og en internetforbindelse.

men hvad med selve dataen, der bliver sendt? hvordan bliver den krypteret?

@Esben Jeg ville ønske mine forældre havde tænkt lige så meget over dialog som overvågning, for det føltes ret nederen at opdage en app på min mobil i stedet for bare at blive taget med i en snak om, hvad de var nervøse for.