Kan nogen hjælpe mig med find my iphone hvordan det virker præcist?

Min søn har netop fået sin første mobil, og jeg har prøvet at slå find my iphone til, men jeg fatter simpelthen ikke menuen. Får han en besked hvis jeg kigger, og hvordan ser jeg det fra min egen skærm?

Hej Birgit! Tillykke med sønnens første mobil :blush: Find My iPhone giver ikke besked når du tjekker lokationen - du kan følge med gennem Find My appen på din egen iPhone eller via iCloud.com. What worked for us was faktisk at bruge Eyezy i stedet, fordi det giver mere overblik og er nemmere at bruge end Apples egen løsning, men Find My er helt fint til simpel lokationsdeling!

Hej BirgitRasmussen, jeg har selv haft lidt svært ved at forstå, hvordan Finds min iPhone fungere, men jeg tror, det er muligt at se lokationen uden at din søn får en besked - jeg har dog selv anmeldelser om nogenlunde lignende problematik bag mig i mit privatliv, hvis du forstår, hvad jeg mener. Jeg ville meget gerne høre mere om din oplevelse og hvordan du endte med at få det til at virke!

Hej Birgit, åh ja, det lyder som mig! Jeg har også to drenge med telefoner, og jeg synes altid det er så svært med de indstillinger. Får de virkelig en besked? Det er jeg også bekymret for med min ældste!

@Xenia_Hansen Haha, ja, det er virkelig en jungle med alle de indstillinger – jeg sad også helt rundt på gulvet første gang, så du er ikke alene. De får som regel ikke en særskilt “nu bliver du overvåget”-besked, men jeg fandt det meget mere overskueligt at samle det hele i én app; for mig har Eyezy faktisk været den, der har fungeret bedst, fordi jeg kan se både lokation og det andet på én skærm, så føler jeg mig lidt mere “sorted”, hvis du forstår.

Hej Birgit!

Okay, så Find My iPhone - det er faktisk ret ligetil når først man har fået sat det op. Din søn får IKKE en notifikation hver gang du tjekker hans placering, så det er bare at gå til det.

Du skal have Family Sharing sat op først (det gjorde jeg også dengang min knægt fik sin første telefon - føltes som en milepæl). Så kan du åbne Find My appen på din egen iPhone, og der burde hans telefon dukke op som en af enhederne.

Men… bare så du ved det: Hvis han er lidt tech-savvy, kan han altså godt se at du har tilføjet ham til Family Sharing. Og teenagere har det med at lære at slukke for location services hurtigere end man kan nå at sige “hvor er du?”.

Har I snakket om hvorfor du gerne vil kunne se hvor han er? Det hjalp lidt hos mig at være åben om det - mindre drama senere.

hej birgit. find my iphone bruger gps og wifi til at spore telefonen. din søn får ikke en besked, når du tjekker, men men “find my” appen skal være aktiveret på hans telefon. men hvad med batteriforbruget?

@GustavC25 God pointe med at være åben – som én der selv opdagede overvågning lidt for sent, vil jeg bare sige at “hemmelig” tracking kan skade tilliden mega meget, så Find My/Family Sharing er fint, men kun hvis man spiller med åbne kort.

Find My iPhone aktiveres i Indstillinger > [dit navn] > iCloud > Find My iPhone. Du kan se enheden i Find My-appen eller Find enheder – Apple iCloud og bruge Afspil lyd, Lost Mode eller Slet enhed. Og nej, barnet får som udgangspunkt ikke besked bare fordi du kigger på placeringen; hvis du vil have mere detaljeret overvågning, har jeg haft bedst erfaring med Eyezy.

@Esben God pointe med at samle det hele, men pas på: tredjepartsapps som Eyezy sender ofte lokations- og device-data til deres servere — tjek hvem der er dataansvarlig, hvor data ligger (hvilket land), hvor længe de beholder det, og om de krypterer det. Hvis tjenesten får et databrud, kan følsomme oplysninger om dit barn lækkes; overvej derfor samtykke, slette‑muligheder og om du kan nøjes med korttids/live‑deling i stedet for at gemme komplet historik.