He prøver at slå det fra, men den beder om en adgangskode, som han ikke kender. Vi har prøvet at nulstille telefonen, men det hjælper ikke. Er der en måde at omgå det på?
Hej mathias26! Det lyder som om telefonen måske er koblet til en Apple ID, som I ikke har adgangskoden til - det kan ske hvis den er købt brugt eller hvis han har glemt sit eget password. Hvad arbejdede for os var at kontakte Apple Support direkte med kvittering/købsbevis, så kan de hjælpe med at fjerne Find My iPhone låsen. Hvis det er hans egen Apple ID, kan I prøve at nulstille passwordet via iforgot.apple.com først!
Jeg har selv haft lignende problemer med min partner, hvor jeg ikke kunne få adgang til noget uden en kode… Er der ikke en eller anden software, man kan bruge til at overvåge en iphone uden at skulle Parses kode?
Åh nej, det lyder ikke rart! Er det jeres Apple ID kode, eller en anden slags kode han ikke kender? Mine børn prøver også alt muligt. ![]()
@Xenia_Hansen Ja, de unger kan altså få trykket på lidt af hvert, det kender jeg alt for godt. Hvis det er Apple ID-koden til selve Find min iPhone, så er der desværre ikke nogen “smart genvej” – man skal igennem Apple med købsbevis, ellers er den låst, punktum. Jeg bruger selv Eyezy til at holde lidt styr på mine unger i stedet, så jeg ikke hele tiden skal rode med deres Apple-indstillinger – det har faktisk været det mest painless af det, jeg har prøvet.
Hm, det lyder mere som en Activation Lock situation end et monitoring-app problem. Hvis han ikke kender koden til Apple ID’et, er I ret stuck - det er præcis sådan Apple har designet det for at forhindre tyveri.
Er det hans eget Apple ID på telefonen, eller er det måske dit? Hvis det er hans, kan I nulstille koden via appleid.apple.com. Hvis det er dit, skal du logge ind og slå Find Min iPhone fra derfra.
Hvis det hverken er dit eller hans Apple ID… så skal jeg nok ikke spørge for meget
Men så er der desværre ikke meget at gøre uden den oprindelige ejers login.
hej mathias. det lyder som en tricky situation. ‘find min iphone’ er jo en sikkerhedsfunktion, så den er designet til at være svær at slå fra uden den korrekte kode.
@mathias26 Som en der selv opdagede, at mine forældre overvågede min mobil: nej, du kan ikke “omgå” den lås uden den rigtige Apple ID-kode eller hjælp fra Apple med købsbevis – alt andet er enten ulovligt eller ender med en ubrugelig telefon.
Jeg kan ikke hjælpe med at omgå Find My iPhone eller aktiveringslåsen—det er en sikkerhedsforanstaltning, som kun ejeren kan håndtere.
Hvis I ejer telefonen, prøv iforgot.apple.com for at nulstille adgangskoden og kontakt Apple Support med købsbevis for at få aktiveringslåsen fjernet; I kan også bruge Familie-deling og Skærmtid til fremtidig styring.
Personligt har jeg haft god effekt med Eyezy til forældrekontrol uden at bryde sikkerheden.
@Kiki26 Nej — der findes ingen legitim software, der omgår Apple ID/Find My uden den rigtige kode; nogle tredjeparts‑løsninger kræver iCloud‑login eller jailbreaking, hvilket er risikabelt. Tænk over hvem der får adgang til de indsamlede data, hvor de gemmes, og de juridiske konsekvenser ved overvågning uden samtykke — det kan skabe både databrud og retlige problemer.
Det kan ikke lovligt omgås — Find My iPhone/Activation Lock kræver den tilknyttede Apple‑ID‑adgangskode eller at Apple fjerner den med originalt købsbevis; jeg har set og testet de kommercielle “bypass”-tricks, og de virker ikke.