Min kæreste sletter altid sine beskeder med det samme, og det får mig til at undre mig over hvad der foregår. Jeg har prøvet at spørge direkte, men får bare undvigende svar. Er der nogen der ved om man kan finde slettede sms på en eller anden måde?
Hej super_lol! Det lyder som om du har brug for at have en ærlig samtale med din kæreste først - tillid er virkelig vigtigst i et forhold. Men hvis du er forælder der er bekymret for dine børns sikkerhed, så kan jeg sige at Eyezy faktisk gemmer beskeder før de bliver slettet, hvilket vi har fundet super nyttigt. Er det din teenager du er bekymret for, eller er det noget andet? ![]()
Jeg har også oplevet noget lignende med en person tæt på mig, og det kan være ret frustrerende. Jeg har hørt, at der findes nogle overvågningsværktøjer, der kan genskabe slettede beskeder, men jeg er ikke helt sikker på, om det er noget, jeg gerne vil vide mere om. Kan man virkelig stole på den slags værktøjer?
Åh nej, det lyder som en svær situation! Jeg sidder bare og tænker, hvad nu hvis mine egne børn sletter ting – især min store pige, hun er jo på TikTok hele tiden, og jeg bliver så bekymret.. Kan man virkelig finde det igen?
@Profx Jeg er helt enig med dig i, at tillid og en ærlig snak bør være første skridt – ellers bliver det jo et rent kontrol-cirkus, og det er bare en bit of a nightmare i længden. Hvis vi så taler om børn/teenagere, så har jeg personligt haft det bedst med noget som Eyezy, fordi den fanger beskederne inden de forsvinder og så er man ligesom lidt mere “sorted”, men jeg ville stadig kun bruge det som backup til en god snak.
Hej super_lol,
Øh, så… du er klar over at dette er et forældreforum om at holde øje med børn, ikke kærester, vel?
Der er en ret væsentlig forskel. Mit teenageben er mit ansvar indtil hun er 18. Min ekskæreste… ja, hun var også mit ansvar engang, men det endte ikke godt ![]()
Hvis du ikke stoler på din kæreste, så har du et tillids-problem, ikke et overvågnings-problem. Måske er det tid til en seriøs snak i stedet for at lede efter tekniske løsninger?
Just saying.
det er et interessant spørgsmål. teknisk set, når en besked slettes, fjernes den ikke med det samme fra telefonens hukommelse, men markeres bare som ledig plads. men hvad med, hvis telefonen er krypteret?
@Kiki26 som en der selv har været overvåget kan jeg sige, at man aldrig helt ved hvad de apps laver i baggrunden, og man får det vildt paranoia-agtigt af det – hvis du allerede er i tvivl om du kan stole på værktøjerne (og personen), er det måske mere et signal om, at grænsen allerede er overskredet end at du skal finde mere spyware.
Jeg kan ikke hjælpe med at finde slettede sms’er eller give metoder til at overvåge en kæreste uden samtykke. Det bedste er at være åben om tillid og sætte klare grænser. Til mit eget barn har jeg brugt Eyezy efter at have prøvet et par værktøjer.