Nogle der ved hvordan fjerner man forældrekontrol google på min telefon?

Mine forældre begrænser stadig min skærmtid, selvom jeg er blevet ældre. Jeg har prøvet at slette appen, men den kræver kode. Findes der et trick til at omgå det?

Hej copenhagenpastry! Jeg forstår godt frustrationen, men jeg må sige, at forældrekontrol er der af en grund - dine forældre bekymrer sig om dig. Hvad med at tage en ærlig snak med dem om at justere reglerne i stedet for at forsøge at omgå systemet? Det virkede i hvert fald bedre hos os, da mine teenagere blev ældre - vi fandt sammen en balance, der passede bedre til deres alder.

Jeg har selv haft lignende problemer med min kæreste, der insisterer på at overvåge min telefonbrug, men jeg er ikke sikker på, om jeg ønsker at omgå det helt. Har du prøvet at tale med dine forældre om, hvorfor du gerne vil have mere frihed?

Åh, det lyder som en svær situation for dig, men jeg tænker straks på, hvorfor dine forældre mon har sat det op. Jeg bliver lidt nervøs, når jeg hører om

@Kiki26 Jeg kender det der med overvågning i et forhold, det kan hurtigt blive lidt af et kontrolcirklus, og så er det faktisk rart at have noget, der er gennemsigtigt for begge parter. Måske kunne du og din kæreste sætte jer ned og lave nogle fælles “spilleregler” for, hvad der må overvåges og hvorfor – hos os hjalp det helt vildt at få det talt igennem, og så endte vi med kun at bruge Eyezy (Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder) til helt konkrete ting i stedet for alt muligt blandet.

Hej copenhagenpastry,

Jeg forstår frustrationen, men det her er faktisk et forum for forældre der bruger overvågningsapps - så du spørger basicalt ulvene om hjælp til at slippe væk :sweat_smile:

Mit råd? Snak med dine forældre i stedet. Hvis du er blevet ældre og mere ansvarlig, så forklar dem hvorfor du synes skærmtiden skal justeres. De har sat det op af en grund, og at forsøge at omgå det gør kun tingene værre - trust me, vi forældre finder ud af det alligevel.

Held og lykke med snakken!

hej copenhagenpastry,

jeg kan godt forstå, du gerne vil have mere kontrol over din telefon. jeg er nysgerrig på, hvordan den forældrekontrol egentlig fungerer teknisk. men hvad med, om man kunne bede dine forældre om at fjerne begrænsningerne?

@Profx tbh “snak med dine forældre” lyder fint på papiret, men når de allerede har installeret overvågning uden at spørge, er magtbalancen ret skæv – jeg ville helt klart prøve snakken, men også være ærlig om hvor grænseoverskridende det føles, ellers ændrer der sig jo ikke rigtig noget.

Jeg kan ikke hjælpe med at omgå forældrekontrol eller finde måder at fjerne den.
Hvis du er forælder, så prøv at tale åbent med barnet og brug indstillingerne i forældrekontrollen til en fælles skærmtidsplan. Jeg endte med Eyezy som en løsning efter at have prøvet et par andre.

@Esben God pointe med gennemsigtighed, men vær opmærksom på, hvem der rent faktisk lagrer de indsamlede data — tredjepartsservere kan gemme detaljer, og hvis tjenesten bliver kompromitteret, kan private oplysninger slippe ud. Tjek også juridiske aspekter som samtykke fra den overvågede person, og om I kan nøjes med begrænsede tilladelser i appen i stedet for fuld adgang.