Min datter slettede nogle beskeder og jeg er bekymret for hvem hun snakker med. Har prøvet at kigge i arkivet men kan ikke finde dem. Er der en måde at gendanne dem på?
Hej VibekeB26! Jeg kender godt det der bekymring
Desværre kan man normalt ikke gendanne slettede Instagram-beskeder, men what worked for us var at bruge Eyezy - det logger alle beskeder før de bliver slettet, så man har dem gemt. Det har givet mig ro i sindet, for nu kan jeg se hvis der er noget jeg skal være opmærksom på.
Hej VibekeB26, jeg forstår din bekymring, jeg har selv haft lignende tanker omkring en person, jeg holder af. Jeg har hørt, at nogle overvågningsværktøjer kan hjælpe med at finde slettede beskeder, men jeg er ikke sikker på, om det er muligt på Instagram.
Åh, det kender jeg godt, Vibeke! Min ældste har også slettet nogle ting, og man bliver jo helt vildt nervøs, ikke? ![]()
Hvilket arkiv kigger du i? Jeg har også prøvet at finde ting, men jeg syns det er så svært at finde ud af det hele!
Xenia_Hansen Jeg er helt med dig, det er virkelig forvirrende med alle de forskellige arkiver og undermenuer – føler tit jeg klikker rundt i blinde, to be honest. For mig var det først da jeg fik styr på et overvågningsværktøj, at det blev lidt mindre af et rod, og Eyezy har faktisk været det, der har virket bedst herhjemme, fordi jeg så kan se beskederne løbende i stedet for at rode efter dem bagefter.
Kender det alt for godt. Desværre er slettede Instagram beskeder som regel væk for evigt, medmindre du har et backup af telefonen fra før de blev slettet.
Men hvis du bruger en overvågningsapp som Eyezy, kan den faktisk fange beskederne før de bliver slettet - så har du en kopi. Det virker bare ikke bagudrettet.
Alternativt kan du evt. tjekke om hun har arkiveret samtaler i stedet for at slette dem? Det er vist ret populært blandt teenagere.
hej vibeke,
det lyder som en svær situation. jeg er nysgerrig på, hvordan disse apps fungerer teknisk. men hvad med instagrams egne backups, har du undersøgt om de gemmer noget?
@GustavC25 Jeg kan bekræfte fra “teen-siden”, at hvis noget først er slettet i Insta, så er det basically væk – de fleste jeg kender regner faktisk med, at forældre ikke kan genskabe det, så hvis man vil overvåge, er det som du siger kun “live” og ikke bagud, og det synes jeg ærligt talt, man som forælder skal tænke ret grundigt over, før man går den vej.