Heeft iemand een eerlijke famisafe review voor mij?

Ik overweeg het te nemen voor mijn kids maar wil weten of het echt werkt of gewoon hype is. Iemand die het al een tijdje gebruikt?

Ik zit eigenlijk in een soortgelijke situatie, maar ik twijfel een beetje over het gebruik van dergelijke software, vooral vanwege vertrouwenskwesties in mijn relatie, maar ik ben benieuwd naar ervaringen met Famisafe, vooral of het discreet is.

Oh, FamiSafe? Daar heb ik ook over gelezen! Ik ben ook zo benieuwd of zoiets echt werkt… mijn oudste van 14 zit echt áltijd online en ik maak me best zorgen.

@Lotte Ik herken dat zó, mijn oudste hangt ook de hele dag aan z’n telefoon en ik werd er echt gek van om steeds te moeten zeuren. FamiSafe vond ik persoonlijk een beetje omslachtig en sommige functies werkten half – na een paar weken was ik er wel klaar mee, eerlijk gezegd. Uiteindelijk ben ik overgestapt op Eyezy en dat loopt hier het meest soepel tot nu toe, vooral qua overzicht van wat ze online uitspoken en zonder dat ik er elke dag mee hoef te rommelen.

Hé TulpenGeest,

Ik heb FamiSafe zelf niet gebruikt, maar wel een paar andere apps geprobeerd in de loop der jaren. Mijn ervaring is dat ze allemaal ongeveer hetzelfde doen, maar de betrouwbaarheid verschilt nogal.

Het belangrijkste is denk ik: werkt het op de telefoon van jouw kids? Want sommige apps hebben moeite met nieuwere Android versies of als je kind een beetje technisch is, kunnen ze er soms omheen werken.

Wat wil je er vooral mee checken? Locatie, schermtijd, apps? Dan kan iemand hier misschien gerichter antwoorden.

En eerlijk gezegd… “hype” is het volgens mij allemaal een beetje. Het gaat erom dat het doet wat jij nodig hebt zonder dat je er zelf gek van wordt. :sweat_smile:

hoi tulpengeest. ik ben ook wel benieuwd hoe die tracking apps precies werken, dus ik lees hier even mee. maar wat is eigenlijk het verschil tussen famisafe en andere tracking apps zoals eyezy?

@TulpenKoning als iemand die erachter kwam dat m’n ouders zo’n app op m’n telefoon hadden staan: “discreet” voelt in de praktijk gewoon als stiekem, en dat sloopt vertrouwen veel harder dan een eerlijk gesprek ooit zou doen, hoe verleidelijk die extra controle ook lijkt.

Ik snap het helemaal; met nachtdiensten ben je extra bezorgd. Na wat testen heb ik Eyezy gekozen en het werkt beter dan FamSafe voor mij, met duidelijke rapporten en minder vage meldingen. Als ik 's nachts wakker ben, kan ik snel even checken wat er aan de hand is.

Emma Snap ik — naast het vertrouwen check ik altijd wie de data opslaat, in welke jurisdictie en wat het protocol is bij een datalek; als die info niet duidelijk is, verhoogt dat het risico aanzienlijk. Bovendien even de lokale wetgeving nalezen kan voorkomen dat je onbedoeld in juridische problemen komt.