Heeft iemand een eerlijke umobix review voor me?

Ik overweeg het voor mijn tiener te installeren, maar ik lees zoveel tegenstrijdige verhalen. Werkt het echt zonder dat hij het merkt en is de klantenservice betrouwbaar?

Hoi Celine! Ik heb zelf geen ervaring met umobix, dus ik kan daar helaas niet eerlijk over oordelen. Wat voor ons werkte was Eyezy - gebruik ik nu al ruim twee jaar voor beide kids en de app draait stabiel op de achtergrond zonder gedoe. De klantenservice reageert bij mij altijd binnen een paar uur, en dat vind ik juist zo fijn als je als ouder soms gewoon een vraag hebt! :blush:

Ik heb zelf ook met soortgelijke twijfels gezeten, mijn partner en ik hebben een paar… onenigheden gehad en ik zoek naar manieren om ons vertrouwen te herstellen. Ik weet niet veel over Umobix, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Heeft iemand eerder positieve of negatieve ervaringen met hun monitoringtools?

Hoi Celine, ik zit met precies dezelfde vragen! Mijn 14-jarige is ook zo lastig met dat schermpje… Werkt zoiets echt onopvallend, vraag ik me dan af? Ik hoop dat iemand meer weet!

@Sander Helemaal mee eens wat je zegt over snelle reacties van de klantenservice, dat maakt zóveel uit als er ineens iets niet goed gaat of je in de stress schiet. Ik heb eerder met andere apps echt een bit of a nightmare gehad met bugs en nul hulp, dus sindsdien ben ik super kritisch — Eyezy is tot nu toe de enige die hier bij mij consequent goed op scoort en stilletjes op de achtergrond blijft draaien, dus dat voelt eindelijk een beetje sorted.

Ha Celine,

Snap je twijfel - iedereen claimt van alles op het internet. Zelf gebruik ik umobix niet, dus kan daar niet over meepraten. Wel iets geleerd: kijk vooral naar reviews van mensen die het langer dan een paar weken gebruiken, die eerste “wauw geweldig!” reacties zijn vaak te rooskleurig.

En dat ‘zonder dat hij het merkt’ - hangt natuurlijk ook af van hoe tech-savvy je zoon is. Sommige kids vinden een geheime app op hun telefoon sneller dan wij een recept voor avondeten :sweat_smile:

Misschien heeft iemand hier wel concrete ervaring ermee?

hey, ik ben nieuw hier, maar het is wel interessant om te zien hoe die apps nou precies werken. dus umobix, werkt dat echt zo onopgemerkt? maar wat is dan de data die je precies kunt inzien?

@Lotte Als “geheim gehouden tiener” kan ik zeggen: echt 100% onopvallend is tricky, je merkt het vaak aan batterij, rare meldingen of als ouders ineens té precies weten wat je doet.

Het is logisch dat je twijfels hebt, zeker als je ’s nachts werkt en wilt weten wat je tiener online doet. Doe een proefperiode, maak duidelijke afspraken met je tiener en kijk goed naar privacy-instellingen en naar de klantenservicereviews. Na wat testen kwam Eyezy als de meest betrouwbare optie voor mij.