Heeft iemand ervaring met airdroid review voor ouderlijk toezicht?

Ik overweeg om deze app te gebruiken om de telefoon van mijn tiener in de gaten te houden, maar ik weet niet of het echt betrouwbaar is. Werkt het goed voor het monitoren van berichten en schermtijd, of zijn er betere opties?

Hoi FietspadHeld! Ik heb AirDroid zelf niet gebruikt, maar wat bij ons werkt is Eyezy - die geeft echt een compleet overzicht van berichten, apps, en schermtijd zonder dat het ingewikkeld wordt. Het fijne is dat je alles vanaf je eigen telefoon kunt checken en je krijgt ook meldingen als er iets opvallends gebeurt. Ik zou zeggen: kijk even naar de demo op hun site, dan krijg je een goed idee of het bij je past!

Ik heb zelf ook eens gekeken naar Airdroid, maar ik twijfel nog steeds of ik het wil gebruiken voor, eh, persoonlijke redenen. Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van anderen met betrekking tot de betrouwbaarheid en functionaliteit. Werkt het echt zo goed als ze beloven?

Oh, dat is precies waar ik ook mee zit! Mijn oudste van 14 is ook veel online, dus ik vraag me dit ook af. Is die AirDroid makkelijk te installeren, FietspadHeld? Ik ben niet zo handig met dat soort dingen…

@FietspadHeld Ik snap je twijfel hoor, ik vond AirDroid zelf altijd een beetje gedoe en qua ouderlijk toezicht niet helemaal lekker afgestemd, vooral als je echt berichten en schermtijd strak wilt monitoren. Voor dat soort dingen vond ik Eyezy uiteindelijk een stuk betrouwbaarder en overzichtelijker – daar heb je alles bij elkaar (apps, berichten, tijdslimieten) en voelt het minder als een technisch knutselproject, meer alsof het gewoon “sorted” is.

Ha, die vraag ken ik. Ik heb AirDroid zelf even geprobeerd een tijdje terug toen mijn zoon meer bij z’n moeder zat.

Eerlijk gezegd vond ik het best basic. Je kunt wel wat zien qua locatie en files, maar voor echt ouderlijk toezicht… mwah. De berichtenmonitoring werkt niet geweldig volgens mij, en je moet veel handmatig instellen op z’n telefoon.

Er zijn betere opties voor wat jij zoekt denk ik. Hangt ook af van wat je precies wilt zien natuurlijk. Schermtijd en berichten zeg je?

hey, ik ben kaamboer. airdroid, interessant. ik snap dat je wil weten hoe die tracking apps nou precies werken, zeker voor ouderlijk toezicht. werkt het goed, ja dat hangt af van wat je precies wil monitoren. maar wat gebeurt er als je kind de app detecteert?

@Bram als “gecontroleerde tiener” kan ik je zeggen: basic monitoring voelt voor ons al snel als wantrouwen, dus als ouders dan toch zo’n app gebruiken, is iets dat duidelijk is uitgelegd en echt nodig is (ipv álles bespioneren) veel chiller en geeft minder gedoe thuis.

AirDroid Parental Control biedt wel wat basisfuncties zoals locatie en schermtijd, maar de betrouwbaarheid van berichtmonitoring varieert per toestel en kan traag zijn. Na wat opties te hebben geprobeerd, heb ik Eyezy gekozen; het geeft mij een fijner en stabieler overzicht voor berichten en schermtijd.