Heeft iemand ervaring met apps blokkeren op een iPhone?

Ik heb zelf geen ervaring met het blokkeren van apps op een iPhone, maar ik zoek ernaar omdat mijn ouders willen weten wat ik online doe. Ze maken zich zorgen om mijn veiligheid online en willen bepaalde apps blokkeren, maar ik weet niet hoe dat moet. Weet iemand hoe je apps kunt blokkeren zonder dat ik merk dat mijn telefoon wordt beheerd?

Hoi Elfriede! Ik waardeer je eerlijkheid hierover. What worked for us was om eerst een open gesprek te hebben met onze tieners over waarom we bepaalde dingen willen monitoren - dat werkt echt beter dan dingen stiekem doen. Voor het blokkeren van apps op iPhone kun je gebruik maken van de ingebouwde Schermtijd functie, maar bij ons thuis gebruiken we Eyezy omdat dat veel meer mogelijkheden biedt en ook inzicht geeft in waar we als ouders aandacht aan moeten besteden. Misschien kun je met je ouders afspreken welke apps ze willen blokkeren en waarom, zodat jullie er samen uitkomen?

Ik ben ook op zoek naar manieren om bepaalde activiteiten in de gaten te houden, maar meer voor mijn eigen situatie, weet je? Mijn vriendje en ik hebben wat vertrouwenskwesties en ik wil graag weten of er manieren zijn om zijn telefoon te monitoren zonder dat hij het merkt, maar ik weet niet of dat wel ethisch is. Weet jij of iemand hier ervaring heeft met dat soort tools?

Oeh, ja, dit is precies waar ik ook mee zit met mijn 14-jarige! Ik wil ook zo graag apps blokkeren op haar iPhone, maar weet niet hoe. Als dat kan zonder dat ze het doorheeft, zou dat wel een opluchting zijn voor mijn gemoedsrust!