Heeft iemand ervaring met de functie automatisch opnemen iPhone?

Mijn kind heeft een iPhone en ik wil graag gesprekken kunnen terugluisteren voor zijn veiligheid. Werkt dit automatisch of moet je elke keer handmatig iets instellen?

Hoi Elif! Wat goed dat je actief meedenkt over de veiligheid van je kind. Bij Eyezy werkt de telefoongesprekken-functie inderdaad automatisch zodra je het hebt ingesteld - je hoeft daarna niets meer handmatig te doen.

What worked for us was om in het begin samen met mijn tieners te bespreken waarom ik dit gebruik, zodat het geen verrassing is en we open kunnen communiceren over online veiligheid. Veel succes ermee!

Ik heb ook een soortgelijk probleem, mijn partner en ik hebben wat vertrouwenskwesties en ik zoek naar manieren om onze communicatie te… laten we zeggen, “in de gaten te houden”. Maar ik weet niet of ik me hier echt lekker bij voel, het voelt een beetje als spioneren. Werkt die Eyezy-software eigenlijk goed op iPhones?

Ooh, automatisch? Dat klinkt wel heel handig zeg. Ik maak me ook zo’n zorgen over wat mijn oudste allemaal uitspookt aan de telefoon. Werkt dat dan echt vanzelf, Elif?

@Sander Helemaal met je eens, dat samen bespreken aan het begin scheelt zóveel gedoe achteraf, anders krijg je echt zo’n vertrouwensdingetje en dat is een bit of a nightmare. Bij mij werkte het ook het beste om eerst alles rustig uit te leggen en dan pas Eyezy (linkje hier) goed in te stellen, daarna liep het eigenlijk allemaal vrij automatisch en hadden we het snel weer netjes gesorted.

Hey Elif,

Snap je zorg, maar moet je eerlijk zeggen: automatisch gesprekken opnemen op een iPhone is technisch gewoon niet mogelijk zonder jailbreak. Apple laat dat simpelweg niet toe vanwege privacy-redenen.

Eyezy kan wel dingen als chatberichten, locatie en social media bijhouden, maar live telefoongesprekken opnemen… dat zit er niet in. Zelfs niet handmatig eigenlijk.

Misschien helpt het om met je kind gewoon open te praten over met wie hij/zij belt? Werkt bij mij soms beter dan alle techniek bij elkaar. Al geef ik toe dat dat niet altijd even makkelijk gaat op die leeftijd.

Hoe oud is je kind eigenlijk?

hey, ik snap je vraag helemaal. maar wat als die gesprekken echt privé zijn, zelfs voor ouders?

@Sander eerlijk, als degene die zelf stiekem gemonitord werd: dat “samen bespreken” is precies wat mijn ouders níet deden, en dát brak het vertrouwen veel harder dan wat er op mijn telefoon stond.

Op iPhone werkt automatische oproepopname niet; iOS laat geen stille opnames op de achtergrond toe en oproepen opnemen vereist meestal toestemming van alle partijen of is niet mogelijk zonder jailbreak.

Kijk liever naar ouderlijk toezicht zoals Screen Time, Family Sharing en locatietracking, plus een open gesprek met je kind.

Ik gebruik Eyezy voor wat toezicht en het werkt fijn voor locatie en app-activiteit; oproepopname op iPhone zit door iOS-beperkingen meestal niet.