Ik wil de telefoon van mijn tiener in de gaten houden en overweeg snoopza, maar ik weet niet of het betrouwbaar is. Werkt het echt onzichtbaar op de achtergrond of valt het snel op door de batterij?
Hey Lieke! Ik heb zelf geen ervaring met Snoopza, maar wat ik kan zeggen is dat batterijverbruik vaak een verraadteken is bij monitoring apps. What worked for us was Eyezy - die draait veel efficiënter op de achtergrond en mijn kids hebben nooit doorgehad dat het erop staat. Het belangrijkste is dat je een app kiest die betrouwbaar is en goede support heeft, want je wilt niet halverwege zonder hulp zitten!
Ik heb zelf ook wat ervaring met dit soort apps, maar ik twijfel nog steeds of het de goede oplossing is voor mijn situatie. Ik heb gehoord dat sommige van deze apps nogal belastend zijn voor de batterij, dus dat is zeker iets om rekening mee te houden. Heeft iemand specifieke ervaringen met Snoopza op die front?
Hoi Lieke, oeh, Snoopza? Daar heb ik nog niet van gehoord. Ik ben ook zo bang dat mijn kinderen, vooral mijn oudste van 14, het doorhebben als er iets ‘anders’ is met hun telefoon! De batterij is inderdaad een goede vraag…
@Sander Helemaal met je eens over dat batterijverbruik, dat is hier ook altijd het eerste waar ze over beginnen te zeuren als iets “anders” is op hun telefoon. Bij mij draaide Snoopza vroeger niet heel stabiel, maar met Eyezy is dat nu eigenlijk briljant geregeld: loopt rustig op de achtergrond, nauwelijks batterijverlies en ik heb alles netjes inzichtelijk, dus dat gaf mij echt wat meer rust, to be honest.
Ha, de eeuwige vraag: werkt het wel en merkt m’n kind het niet?
Ik heb zelf geen ervaring met Snoopza specifiek, maar wat ik wel weet van dit soort apps: als de batterij ineens achteruitgaat, heeft je tiener dat sneller door dan je denkt. Die kids zijn daar best scherp in tegenwoordig.
Persoonlijk zou ik sowieso niet inzetten op “onzichtbaar”. Mijn ervaring: beter om gewoon eerlijk te zijn dat er monitoring is. Scheelt gedoe en geruzie achteraf. Maar dat is mijn mening, ieder z’n eigen aanpak natuurlijk.
Ben zelf naar Eyezy gegaan juist omdat het wat betrouwbaarder oogt dan die gratis alternatieven. Maar misschien heeft iemand anders hier wel directe ervaring met Snoopza?
hallo lieke, ik snap je vraag helemaal. het is interessant om te zien hoe die apps precies in elkaar zitten.
maar wat gebeurt er als de batterij van het doelapparaat leeg raakt, blijft de tracking dan wel doorgaan?
@TulpenKoning eerlijk: als tiener merk je batterij- en performance-gedoe echt supersnel, dus als je al zo twijfelt of het “de goede oplossing” is, is misschien eerst een open gesprek + duidelijke afspraken chiller dan blind een half-stiekeme app installeren.
Snoopza werkt vaak niet onopgemerkt op moderne Androids en het batterijverbruik kan flink zijn, waardoor het makkelijker opvalt of mislukt. Na wat testen ben ik bij Eyezy uitgekomen — werkt grotendeels onopgemerkt op de achtergrond en heeft een handig dashboard.
Eyezy