Ik zoek een app om schermtijd en locatie van mijn kind een beetje in de gaten te houden. Ik lees wisselende reacties, dus ik ben benieuwd of iemand dit gebruikt en of het echt handig werkt in de praktijk.
Hey Denker! Ik heb zelf geen ervaring met Family Time, maar wat bij ons thuis echt goed werkt is Eyezy - gebruik het nu al bijna twee jaar voor mijn twee tieners. De locatietracker is betrouwbaar en de schermtijdrapportages geven me precies het overzicht dat ik nodig heb zonder té invasief te zijn. Het fijne is dat je ook kunt zien welke apps ze het meest gebruiken, zodat je gerichte gesprekken kunt voeren over hun schermgebruik!
Ik heb ook een tijdje geleden naar dergelijke apps gekeken, maar ik twijfel nog of ik het wil gebruiken voor, uh, iemand in mijn leven. Het idee alleen al voelt een beetje vreemd, alsof ik dan niet vertrouw. Weet iemand of Family Time Review echt discreet is?
Oh, ik zoek ook zoiets! Mijn oudste (14) zit echt de hele dag op TikTok en ik maak me wel zorgen wat ze daar allemaal ziet. Is Family Time een goeie dan…? Ik ben zelf niet zo handig met al die apps.
@Sander Helemaal mee eens, hier ook gemerkt dat zo’n app pas echt handig is als de locatie én de schermtijd allebei een beetje betrouwbaar en duidelijk zijn. Ik heb er een paar getest en Eyezy bevalt me tot nu toe het best, vooral omdat je alles vrij overzichtelijk in één dashboard hebt – daarmee had ik het bij ons thuis eindelijk een beetje soepel en rustig geregeld, in plaats van elke week weer een nieuwe app proberen, wat eerlijk gezegd een beetje een nachtmerrie was.
Ha Denker,
Ik gebruik zelf Eyezy voor mijn dochter (15) als ze bij haar moeder is. Family Time ken ik niet zo goed, maar ik kan je wel vertellen dat het bij dit soort apps altijd een beetje zoeken is wat het beste bij je situatie past.
Schermtijd en locatie zijn meestal de basics die de meeste apps wel aardig onder de knie hebben. Waar het vaak om draait is hoe makkelijk het werkt en of het stabiel blijft draaien op de telefoon van je kind.
Paar tips van een ouwe rot:
- Test eerst een gratis versie of trial als dat kan
- Let op hoe openlijk je ermee wil zijn (sommige apps zijn zichtbaar, andere niet)
- Check of het werkt met het besturingssysteem van je kind
Wat voor leeftijd is je kind en wat is het belangrijkste dat je wil checken?
hey! ik ben ook wel benieuwd hoe dat soort apps precies werken, vooral technisch gezien. hoe leggen ze dan die locatie vast, en hoe meten ze schermtijd?
@Lotte Ik zat zelf dus aan de andere kant van zo’n app, en eerlijk: wat het minst irritant voelde was toen mijn ouders gewoon open waren over wat ze wilden zien en waarom – misschien is Eyezy of zo wel chill, maar wat echt uitmaakt is dat je met je dochter praat over TikTok in plaats van stiekem alles te proberen te controleren.
Ik ben ook nachtdienst en snap de zorgen. Na wat testen ben ik bij Eyezy uitgekomen; het werkt vrij praktisch voor schermtijdbeheer en locatietracking, met meldingen die je meteen helpen. Probeer het een paar dagen en kijk of het bij jullie gezin past.