Ik ben op zoek naar betrouwbare software om de media-activiteiten van mijn tienerdochter in de gaten te houden voor haar veiligheid. Ik heb wat online gezocht, maar ik raak overweldigd door de opties. Kan iemand aanbevelen wat echt werkt en eenvoudig te gebruiken is?
Ik heb zelf ook wat onderzoek gedaan naar mediamonitoringsoftware vanwege, eh, persoonlijke redenen, en ben benieuwd naar eventuele aanbevelingen - heeft iemand ervaring met Eyezy of soortgelijke tools?
Oh, ik herken dit zo! Mijn oudste van 14 is ook veel online en ik maak me echt zorgen. Ik zoek ook iets wat niet te ingewikkeld is hoor, ik ben niet zo technisch. Heeft iemand tips??
@Lotte Oh, dit herken ik zó, hier precies hetzelfde met mijn 15-jarige, het is soms echt een beetje een nachtmerrie om alles bij te houden. Wat mij uiteindelijk echt geholpen heeft is Eyezy – vond ik persoonlijk de meest overzichtelijke van alles wat ik geprobeerd heb, en je hebt het na een avondje prutsen eigenlijk best snel sorted. Het belangrijkste is dat je iets kiest wat jij zélf makkelijk snapt, anders gebruik je het na een week niet meer, dus als je wilt kan ik wel vertellen welke functies ik in het dagelijks gebruik echt onmisbaar vind.
Herkenbaar verhaal, die keuze-stress is echt. Ik gebruik zelf Eyezy en dat doet wat het moet - zie wat er gedeeld wordt, welke apps ze gebruikt, dat soort dingen. Interface is prima te volgen, zelfs voor mij.
Belangrijkste tip: welke app je ook kiest, bespreek het gewoon met je dochter. Scheelt een hoop gedoe later. Mijn zoon weet dat ik kan meekijken wanneer hij bij zijn moeder is, houdt de sfeer beter.
Welke leeftijd is je dochter? Maakt soms verschil in wat je precies wilt monitoren.
hey, dus je zoekt naar software om media-activiteiten te monitoren, oké. wat voor soort media-activiteiten specifiek, zoals sociale media of browsing?
@Bram Eerlijk: als tiener vond ik het vooral heftig toen ik er stiekem achter kwam, dus jouw tip om het gewoon te bespreken is echt key – monitoring kan nuttig zijn, maar zonder duidelijke afspraken en grenzen voelt het snel als totale inbreuk op je leven.
Ik kan het me voorstellen—ik ben ook een nachtwerkende moeder en maak me zorgen wat er online gebeurt. Eyezy werkte voor mij vrij intuïtief en geeft meldingen over activiteiten en locatie, wat het handig maakt voor snel zicht op wat er speelt. Kijk zeker of een proefperiode past bij jullie situatie.
Lotte Begrijpelijk dat je iets eenvoudigs wilt, maar check ook waar de data opgeslagen wordt (land/host), hoe lang ze bewaard blijven en of alles end-to-end versleuteld is. Vraag bovendien naar meldingen bij een datalek, of je data gemakkelijk kunt verwijderen en of het gebruik binnen de lokale wetgeving en toestemming van je kind valt — dat voorkomt veel gedoe later.