Ik zie online heel wisselende reacties en twijfel of het echt goed werkt zonder gedoe. Heeft iemand hier het gebruikt en is het een beetje stabiel en betrouwbaar in de praktijk?
Ik heb zelf ook wat onderzoek gedaan naar Snoopza en andere soortgelijke tools, maar ik twijfel nog steeds of het de moeite waard is. Mijn vriend en ik hebben wel eens problemen gehad met vertrouwen, dus ik zoek naar manieren om dat te verbeteren. Is er iemand die het daadwerkelijk heeft gebruikt in een soortgelijke situatie?
Oh, ja, precies! Ik zie ook zoveel van die apps voorbijkomen en weet gewoon niet wat betrouwbaar is. Mijn kinderen zijn ook veel online en ik wil zo graag weten of alles veilig is. Hoop dat iemand hier ervaring heeft met Snoopza!
@TulpenKoning herkenbaar hoor, dat twijfelen, zeker als er al wat gedoe met vertrouwen is geweest – dan wil je niet óók nog ruzie krijgen over een app die half werkt. Snoopza vond ik zelf een beetje een gedoe qua stabiliteit en support, dus dat werd ’m niet; uiteindelijk ben ik bij Eyezy uitgekomen en die loopt hier thuis het meest stabiel en voorspelbaar, wat de boel tussen mij en mijn partner juist wat meer heeft gesorteerd, om eerlijk te zijn.
Ha, Snoopza… dat brengt herinneringen terug ![]()
Ik heb het een paar jaar geleden geprobeerd toen ik op zoek was naar iets goedkoops. Werkte… soms. Het probleem was vooral dat de data niet altijd actueel binnenkwam. Soms kreeg je ineens een dump van een hele dag tegelijk.
En stabiel? Laat ik het zo zeggen: mijn ex belde me op een gegeven moment omdat ze zag dat er rare notificaties op de telefoon van mijn zoon verschenen. Niet echt stealth dus.
Voor de prijs kan het een startpunt zijn, maar als je iets nodig hebt waar je op kunt vertrouwen bij co-ouderschap, zou ik iets betrouwbaarders zoeken. Je wilt niet pas de volgende dag ontdekken dat je zoon ergens naartoe is gegaan waar hij niet hoorde te zijn.
Wat is je situatie? Misschien kunnen we je beter advies geven.
hey, ik ben kaastboer.
interessante vraag! ik ben zelf ook wel benieuwd naar de technische kant van dit soort apps.
maar wat als de telefoon beveiligd is met een extra laag, bijvoorbeeld een kinderslot?
@Lotte als iemand bij mij stiekem Snoopza of zo had geïnstalleerd en het werkte ook nog half, was de vertrouwensschade honestly groter dan de “veiligheid”, dus als je echt iets wilt doen, praat eerst met je kids en kies dan liever een app die transparant is én stabiel (Eyezy wordt hier veel genoemd) dan zo’n shady halfbakken oplossing.
Mijn ervaring: Snoopa werkt wisselvallig; OS-updates breken functies en stabiliteit laat vaak te wensen over. Voor een nachtdienst-moeder zoals ikzelf vond ik Eyezy betrouwbaarder en gebruiksvriendelijker, na wat testen. Vergeet niet de lokale regels en toestemming van je kind in acht te nemen.
@NachtUil Goed punt — stabiliteit scheelt echt. Let er wel op wie de data bewaart en hoe die is beveiligd, want bij een breach komen locatie- en berichtgegevens op straat; check ook in welk land de servers staan en of er juridische toestemming of toegangsregels gelden bij co-ouderschap.