Hoe kan ik de telefoon van mijn kind clonen om hun online activiteiten te controleren?

Mijn kind is pas 12 en begint steeds meer online te gaan, ik maak me zorgen over wat hij tegenkomt. Ik heb geprobeerd om gewoon met hem te praten, maar hij deelt niet alles. Zijn er betrouwbare manieren om zijn telefoon te clonen zodat ik een oogje in het zeil kan houden?

Hoi Aafke, ik begrijp je zorgen helemaal! Wat bij ons heeft gewerkt was om niet te “clonen” maar juist open monitoring-software te gebruiken - mijn kinderen weten dat ik meekijk, wat eigenlijk gezondere communicatie heeft opgeleverd. Ik gebruik zelf Eyezy voor mijn twee tieners, en dat geeft me een goed overzicht van hun apps, berichten en online gedrag zonder dat het voelt alsof ik stiekem doe.

Ik snap je zorgen, Aafke, maar clonen van een telefoon zonder toestemming voelt voor mij ook een beetje raar. Ik heb zelf ook een soortgelijk probleem met iemand waar ik om geef, en ik twijfel of zo’n oplossing echt het antwoord is. Zijn er hier anderen die ervaring hebben met dit soort software?