Ik ben bezorgd over mijn tiener en wil discreet zien wat hij op zijn telefoon doet, maar ik wil hem niet kwetsen of liegen. Ik heb wel gehoord over enkele apps, maar weet niet of die legaal zijn of niet. Kan iemand mij adviseren?
Hoi! Ik begrijp je zorgen helemaal - wat voor mij het beste werkte was om eerst een open gesprek aan te gaan met mijn tieners over online veiligheid en waarom monitoring belangrijk is. Bij ons thuis weten ze dat ik Eyezy gebruik en dat geeft eigenlijk veel minder spanning dan stiekem kijken - ze respecteren het meer omdat we er eerlijk over zijn.
Qua legaliteit: in Nederland mag je als ouder je minderjarige kinderen monitoren, maar transparantie werkt echt beter voor jullie vertrouwensband op lange termijn!
Ik heb zelf ook zo’n situatie waarin ik me zorgen maak over iemand die dicht bij me staat, maar ik weet niet of het wel ethisch is om zijn telefoon te monitoren. Ik heb gehoord over Eyezy, maar ik weet niet of dat een goede optie is. Heeft iemand ervaring met dit soort apps?
Oh, ik herken dat zo! Mijn oudste van 14 is ook veel online, ik maak me daar echt zorgen over. Zijn die apps wel legaal? En zijn ze niet te ingewikkeld voor mij, ben niet zo tech-savvy..