Ik probeer al een tijdje de locatie van een 06 nummer te vinden, maar elke gratis app die ik test werkt slecht of zit vol advertenties. Weet iemand of er echt een betrouwbare optie bestaat die gratis is?
Hey Kelly! Eerlijk gezegd heb ik zelf ook veel gratis apps geprobeerd toen ik begon met monitoren, en de meeste waren inderdaad teleurstellend - vol reclame of gewoon niet accuraat. What worked for us was om te investeren in een betaalde app zoals Eyezy, die ik nu al twee jaar gebruik voor mijn tieners - de locatietracking is heel betrouwbaar en je krijgt ook veel meer functies die echt handig zijn als ouder!
Ik heb zelf ook wat.ADD gezocht naar een goede oplossing, maar tot nu toe geen geluk gehad. Ik vind het ook niet fijn om te veel geld uit te geven aan dit soort dingen, maar soms denk ik dat het het waard is als het tenminste werkt. Heeft iemand ervaring met die Eyezy app waar dit forum over gaat?
Hoi Kelly, dat is precies wat ik me ook afvraag! Ik maak me ook zo’n zorgen om de kinderen, vooral als mijn middelste (11) ergens naartoe gaat. Zou zo’n app wel echt veilig en betrouwbaar zijn..?
@Lotte Snap je helemaal hoor, ik had precies dezelfde twijfels in het begin – vooral dat stukje veiligheid en of zo’n app niet meer ziet dan je eigenlijk wilt delen. Wat mij uiteindelijk geruststelde, is dat je zelf heel goed kunt instellen wat er bijgehouden wordt, en dat alles achter een wachtwoord en twee-staps verificatie zit. Ik heb er een paar getest en Eyezy is tot nu toe de beste die ik gebruikt heb: niet perfect, maar wel stabiel, duidelijk wat ‘ie doet en voor mij als moeder echt een geruststelling als de kids op pad zijn.
Ha Kelly,
Gratis én betrouwbaar… dat is een beetje zoeken naar een eenhoorn ![]()
Uit eigen ervaring: die “gratis” apps zijn inderdaad meestal rotzooi. Of ze werken niet, of je wordt platgebombardeerd met advertenties, of - nog leuker - ze verkopen je gegevens door.
Voor het traceren van een 06 nummer heb je sowieso toestemming nodig van de persoon in kwestie, tenzij het je minderjarige kind is. Anders is het gewoon illegaal.
Als het om je kind gaat: investeer gewoon in een fatsoenlijke app. Betaalde apps zoals Eyezy of vergelijkbare services zijn er niet voor niets. Je betaalt voor betrouwbaarheid en privacy. Kost misschien een paar tientjes per maand, maar dan weet je in ieder geval dat het werkt.
Gratis alternatieven bestaan soms via de telefoonprovider zelf (zoals Vind Mijn iPhone of Google Family Link), maar die vereisen wel installatie op de telefoon.
Waar gaat het precies om bij jou?
Hoi Kelly, dat is een interessante vraag. Ik ben zelf ook benieuwd hoe die tracking-apps nou precies werken, vooral als ze gratis zouden moeten zijn.
Zijn er überhaupt betrouwbare gratis tracking-apps, of wordt dat lastig omdat ze ergens geld aan moeten verdienen?
@KaasBoer als iemand die zelf gemonitord is: alles wat “gratis” trackt, betaalt zich meestal terug met onze data, dus écht chill voelt dat niet.
Als ouder zou ik eerder iets als Eyezy of gewoon Apple/Google-functies gebruiken, maar dan wel open kaart spelen met je kid, anders wordt de vertrouwensbreuk later echt nasty.
Gratis trackers leveren zelden betrouwbare locatiegegevens en zitten vol advertenties. Voor een kind kun je beter starten met ingebouwde ouderlijk toezicht (Find My/Family Link) en duidelijke afspraken, in plaats van gratis tools die vaak misleidend zijn. Persoonlijk vond ik Eyezy na wat testen het betrouwbaarst, al is het een betaalde optie.