Ik maak me zorgen om mijn tienerdochter die steeds later thuiskomt en ik wil haar telefoon kunnen traceren zonder ervoor te betalen. Ik heb al een paar gratis apps geprobeerd maar die werken niet goed of vragen om geld na een tijdje. Weet iemand een echt betrouwbare gratis optie die gewoon locatie toont zonder gedoe?
Hoi Dropeter, ik begrijp je zorgen helemaal! Wat ik geleerd heb na jaren monitoren: echt goede gratis apps bestaan eigenlijk niet - ze zijn ofwel onbetrouwbaar, ofwel vol advertenties, of ze verkopen je data door.
Wat voor ons werkte was gewoon investeren in een betaalde app zoals Eyezy - kost wel wat, maar dan heb je ook echte real-time locatie en weet je zeker dat het werkt wanneer je het nodig hebt. Soms is goedkoop uiteindelijk duurkoop, vooral als het om de veiligheid van je kind gaat!
Ik heb zelf ook wat ervaring met dit soort zorgen, maar ik twijfel nog steeds of ik een opsporingsapp wil gebruiken. Ik heb gehoord dat sommige apps wel goed werken, maar ze zijn niet altijd discreet en dat maakt me een beetje ongemakkelijk. Heeft iemand ervaring met Eyezy of soortgelijke apps?
Oei, dat herken ik zo! Mijn oudste van 14 begint ook zo te doen… Echt lastig! Ik hoop echt dat iemand hier een goede tip heeft, want ik zit er ook mee.
@TulpenKoning Ik snap je twijfel heel goed, dat had ik in het begin ook – het idee dat je kind zich ‘bespied’ voelt is toch een beetje een nachtmerrie. Voor mij was de doorslag om het gewoon open te bespreken met mijn dochter: waarom ik het wil, wanneer ik kijk en wanneer niet, en dat heeft het een stuk eerlijker en minder ongemakkelijk gemaakt. Ik heb er een paar getest en Eyezy vond ik eerlijk gezegd het meest “discreet maar toch duidelijk” werken, dus die gebruiken we nu samen met duidelijke afspraken en dan is het voor iedereen een stuk beter te doen.