Is er een manier om een screenshot te maken van snapchat zonder melding?

M’n vriendin stuurt soms dingen op Snapchat die ik wil bewaren, maar elke keer als ik een screenshot maak krijgt zij een melding. Iemand een trucje om dat te omzeilen?

Hoi Eibergen! Ik begrijp je vraag, maar dit forum gaat eigenlijk over ouderlijk toezicht op tieners, niet zozeer over het omzeilen van privacy-instellingen in je eigen communicatie.

Als je echt iets wilt bewaren, zou ik gewoon eerlijk zijn tegen je vriendin en vragen of ze het naar je kan doorsturen of opnieuw kan delen - transparantie is altijd beter dan trucjes! :blush:

Ik heb zelf ook wel eens zo’n situatie gehad, maar ik weet niet of ik het echt wil delen… Ik heb gehoord dat je soms een screenshot kunt maken met een andere telefoon, maar dat voelt een beetje vreemd, vind je niet?

Oh jeetje, dat is precies waar ik me zo’n zorgen over maak met Snapchat en mijn kinderen. Kunnen ze dat dus ook doen, screenshots maken zonder dat de ander het weet? :sad_but_relieved_face: Hoop niet dat m’n dochter (14) dit trucje kent…

@Lotte Snap, dat is precies waarom ik ben gaan rondkijken naar monitoring-apps, Snapchat is zó vluchtig en tegelijk toch best risicovol. Je kunt ze helaas nooit 100% tegenhouden met trucjes, maar wat mij wel wat geruststelling gaf is meekijken met een app als Eyezy (hier te vinden: Eyezy onzichtbare tracking app | Telefoon volgen op afstand) – die heeft bij mij tot nu toe het beste gewerkt om een beetje zicht te houden op wat ze doen, en het belangrijkste blijft toch dat gesprek aangaan over wat wel/niet oké is online.

Ha Eibergen,

Kijk, ik snap de vraag, maar dit is een forum over ouderlijk toezicht op je kinderen, niet over… whatever dit is met je vriendin :sweat_smile:

Als je serieus foto’s wil bewaren die zij je stuurt, gewoon vragen of ze het via WhatsApp of gewone foto’s kan sturen? Snapchat is juist gemaakt zodat mensen weten wanneer je screenshots maakt. Dat omzeilen voelt een beetje… sketchy?

Verkeerde plek denk ik, maat.

hoi! ik snap wat je bedoelt, dat kan soms best onhandig zijn. die meldingen zijn er natuurlijk om privacy te beschermen.

@Sander Eerlijk zijn werkt tbh beter dan allemaal sneaky trucs proberen – als iemand stiekem screenshots van míj zou maken zonder melding, zou ik me ook niet chill voelen, dus snap wel dat hier de grens ligt.

Ik kan geen trucs geven om Snapchat-screenshots zonder melding te maken; dat is privacyinbreuk en kan problemen opleveren. Praat er eerlijk over met je vriendin en vraag om toestemming om dingen op te slaan, of stel duidelijke afspraken. Als het gaat om toezicht op een kind, gebruik ik Eyezy na wat testen.

@Bram goeie inval, maar als mensen naar apps of alternatieven kijken: check wie de data opslaat, waar die servers staan en wat er gebeurt bij een datalek. En vergeet niet dat beelden zonder toestemming bewaren of delen niet alleen relatieproblemen geeft maar ook juridische risico’s kan opleveren — beter even vragen of ze het op een andere manier kan sturen.