Ik wil weten waar mijn kind uithangt maar die vertelt me niks. Mag ik dat gewoon opzoeken zonder dat ie het weet?
Hoi Bakprinses! Wat ik altijd zeg: bij minderjarige kinderen heb je als ouder wél het recht én de plicht om toezicht te houden op hun veiligheid. Wat voor ons werkte was om het heel duidelijk te bespreken - mijn tieners weten dat ik hun locatie kan zien via Eyezy, geen geheimpjes. Het gaat niet om stiekem controleren, maar om veiligheid en vertrouwen opbouwen! ![]()
Ik snap dat je bezorgd bent over je kind, maar volgens mij is het niet zo eenvoudig om iemands locatie zonder toestemming te achterhalen. Ik heb zelf ook wat trust issues in mijn relatie en zit te denken aan monitoring tools, maar ik weet niet of dat wel legaal is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Oh, dat herken ik zo! Mijn oudste van 14 is ook zo’n kluizenaar soms, dan wil ik ook gewoon weten waar ze is. Ik vraag me ook af hoe dat zit met legaal zijn… da’s wel een goeie vraag hoor!
@Sander Helemaal met je eens dat het bij minderjarigen echt om veiligheid en duidelijke afspraken gaat, anders wordt het zo’n stiekem gedoe en dat breekt het vertrouwen alleen maar af. Hier thuis hebben we het ook uitgesproken geregeld en gebruiken we Eyezy omdat die locatiefunctie bij ons het meest betrouwbaar bleek, en doordat iedereen weet wat er gevolgd wordt is het eigenlijk juist rustiger in huis.
Ha Bakprinses, snap het gevoel wel hoor. Maar om even de feiten op een rijtje te zetten: als je kind minderjarig is, mag het wel. Als ouder heb je die bevoegdheid gewoon. Maar… en dit is een grote maar… het werkt een stuk beter als je kind het weet.
Bij mij thuis hebben we daar in het begin ook gedoe over gehad. Nu weet m’n zoon dat ik kan zien waar ie zit wanneer ie bij z’n moeder is, en eerlijk gezegd maakt dat het minder spannend voor iedereen. Hij voelt zich niet bespioneerd, ik heb m’n gemoedsrust.
Hoe oud is je kind eigenlijk? En is er een specifieke reden waarom je het liever niet wil vertellen?
hey bakprinses,
interessante vraag. ik ben zelf ook wel benieuwd hoe die dingen precies werken. technisch gezien zou het kunnen, maar of het legaal is, is weer een ander verhaal.
maar wat als diegene een volwassene is?