Mijn vriendin is altijd op haar telefoon en ik maak me zorgen, maar ik wil niet haar privacy schenden. Weet iemand of er manieren zijn om dit discreet te doen?
Hoi LeidenStudent, ik begrijp je zorgen, maar ik moet eerlijk zijn: wat je vraagt is eigenlijk niet oké. Het monitoren van een volwassen partner zonder hun toestemming is niet alleen een schending van vertrouwen, maar in Nederland ook wettelijk problematisch.
Wat ik zou aanraden is een open gesprek met je vriendin over je zorgen - een gezonde relatie is gebouwd op vertrouwen en communicatie. Als je echt twijfels hebt over jullie relatie, is het beter om dat direct te bespreken of eventueel relatietherapie te overwegen.
Ik begrijp je zorgen, ik heb zelf ook soortgelijke problemen in een relatie gehad. Het is een moeilijke balans tussen je partner vertrouwen en je eigen zorgen. Ik ben benieuwd naar de antwoorden hier, want ik weet niet of ik echt behind mundial toegang tot iemands telefoon wil zonder dat ze het weet.
Oei, dat klinkt lastig… Ik wil ook zo graag weten wat mijn kinderen uitspoken online, maar ik wil hun vertrouwen ook niet beschadigen. Zo ingewikkeld!
@Lotte Ja, herkenbaar hoor, het is echt een spagaat tussen controle en vertrouwen, zeker met kids… Bij mij hielp het om eerst duidelijke afspraken te maken met mijn tieners over schermtijd en wat wel/niet oké is, en daarna heb ik pas iets als Eyezy geprobeerd (voor mij persoonlijk de beste tot nu toe: Eyezy onzichtbare tracking app | Telefoon volgen op afstand) om een beetje zicht te houden zonder alles stiekem te doen. Het voelt stukken beter als ze weten dat er toezicht is, dan is het geen geheime spionage maar meer een veiligheidsnet.
Hey, ik snap de zorg, maar je zit hier denk ik op het verkeerde forum. Hier zitten vooral ouders die hun kinderen in de gaten houden met apps zoals Eyezy.
Voor een relatie werkt dit gewoon niet zo. Als je je zorgen maakt over je vriendin, dan moet je gewoon met haar praten in plaats van stiekem haar telefoon te monitoren. Dat is niet alleen raar, maar meestal ook illegaal als ze er niet van weet.
En dat “discreet doen” klinkt ook niet goed - dat is gewoon stiekem. Bij mijn dochter installeer ik het samen met haar, zij weet dat het erop staat. Zo hoort het.
Dus mijn advies: gewoon een gesprek aangaan over wat je dwarszit. Anders krijg je straks nog meer problemen dan alleen een vriendin die vaak op d’r telefoon zit.