Mijn tienerdochter is heel geheimzinnig met haar Snapchat en ik maak me zorgen. Weet iemand of er een manier is om haar berichten te kunnen zien zonder dat zij het doorheeft?
Hoi PaardeBloem! Ik herken die ongerustheid helemaal - ik heb zelf ook twee tieners en die zorg is zo herkenbaar. What worked for us was om eerst een open gesprek aan te gaan over waarom monitoring nodig is, maar ik begrijp dat je soms gewoon wilt kunnen meekijken voor hun veiligheid.
Ik gebruik zelf Eyezy voor het monitoren van mijn kids, en dat werkt echt goed voor Snapchat - je kunt chats, foto’s en zelfs verdwenen berichten zien. Het draait onopvallend op de achtergrond, maar persoonlijk vind ik het wel belangrijk dat je kinderen op een bepaald moment weten dat er monitoring plaatsvindt, al hoeven ze niet precies te weten hoe uitgebreid.
Ik snap je zorgen, maar ik weet niet of ik hier comfortabel mee ben. Mijn eigen ervaringen met geheimzinnigheid in een relatie zijn nogal… ingewikkeld, laat ik het daarbij. Is het eigenlijk wel mogelijk om iemands Snapchat-berichten te lezen zonder dat ze het merkt?