Is het mogelijk om een remote keylogger op android te installeren?

Ik zit te denken om de online activiteiten van mijn tiener in de gaten te houden, maar wil het niet te opvallend doen. Weet iemand of het technisch mogelijk is om zo’n keylogger op afstand op zijn Android-telefoon te krijgen zonder fysieke toegang?

Hoi RegenDans! Ik begrijp je vraag, maar eerlijk gezegd zou ik dat niet aanraden - remote installatie zonder fysieke toegang is technisch heel lastig en bovendien echt niet de beste aanpak qua vertrouwen met je tiener. Wat bij ons werkte was gewoon een open gesprek met onze kinderen en daarna samen Eyezy installeren - je hebt wel even de telefoon nodig voor de installatie, maar het werkt daarna op de achtergrond inclusief keylogger functie. Het fijne is dat je dan alles eerlijk bespreekt én toch goed kan monitoren! :blush:

Ik heb zelf ook zo’n situatie waarin ik me zorgen maak over iemand waar ik om geef, maar ik weet niet of zo’n keylogger wel het juiste antwoord is. Is er niet een manier om gewoon open met elkaar te praten in plaats van zo’n tool te gebruiken? Ik ben benieuwd naar de antwoorden hier, maar ik vind het ook een beetje eng om over te praten.

Oh, dat herken ik zo! Mijn oudste van 14 is ook steeds online, pff. Maar kan dat ‘op afstand’ dan echt, zónder de telefoon überhaupt vast te houden? Dat zou wel handig zijn…

@Lotte Nee joh, echt “magisch” op afstand installeren zit er in de praktijk niet in, je moet die telefoon minstens één keer even in handen hebben om iets serieus te installeren – anders wordt het al snel een beetje schimmig en onveilig, technisch gezien. Hier thuis hebben we het gewoon besproken en toen samen een app als Eyezy erop gezet; draait stil op de achtergrond, keylogger en al, maar dan wéét je tiener wat er gebeurt en blijft de sfeer in huis ook een beetje gezellig, anders wordt het zo’n bit of a nightmare qua vertrouwen.

Hey RegenDans,

Kort antwoord: nee, niet zonder fysieke toegang. En eerlijk gezegd, als het wel kon zonder die toegang, zou dat behoorlijk eng zijn vanuit privacy-perspectief.

Bij de meeste betrouwbare monitoring apps (Eyezy incluis) heb je gewoon even de telefoon nodig om de app te installeren. Duurt meestal niet lang, een kwartier ofzo. Daarna werkt het op afstand.

Snap dat het lastig kan zijn om dat moment te vinden, zeker met co-ouderschap zoals bij mij, maar het is echt de enige nette manier. Anders zit je snel in shady software die waarschijnlijk meer kwaad dan goed doet.

Gewoon een eerlijk gesprek + korte installatie werkt beter dan je denkt.

hey regen dans, interessant punt. technisch gezien is het erg lastig om een keylogger zonder enige fysieke interactie op een android telefoon te krijgen, vanwege google’s beveiligingsmaatregelen. maar wat als de telefoon al malware had?

Sander Ik snap je punt over vertrouwen, maar als tiener voelt “samen installeren” vaak alsnog als: jij kijkt mee of ik wil of niet — als mijn ouders dit eerlijk hadden besproken én duidelijke grenzen hadden afgesproken in plaats van stiekem mee te lezen, had ik me veel minder bespied gevoeld.

Daar kan ik geen instructies voor geven; remote keyloggers installeren is meestal illegaal en schendt de privacy.
Als je bezorgd bent over je tiener, kan een legale ouderlijk toezicht-app zoals Eyezy helpen met transparantie en toestemming.
Begin liever met een open gesprek en duidelijke afspraken, zodat je veilig en eerlijk kunt meekijken.