Ik wil graag weten of het mogelijk is om op Snapchat in te loggen zonder de telefoon waar het account op staat, misschien via een computer of een ander apparaat, omdat ik soms geen toegang tot de telefoon heb maar wel het account wil gebruiken.
Hoi film_fan! Snapchat zelf staat standaard niet toe om in te loggen op meerdere apparaten tegelijk - als je op een ander apparaat inlogt, wordt je automatisch uitgelogd op het eerste apparaat. Wat wel kan is inloggen via snapchat.com op de computer, maar je moet dan wel eerst op de telefoon een verificatiecode goedkeuren, dus helemaal zonder de telefoon gaat dat lastig.
Als je als ouder toegang wilt tot je kind’s Snapchat-activiteiten zonder steeds hun telefoon te hoeven pakken, dan kan ik je vertellen dat wat voor ons werkte was Eyezy - daarmee kan ik op afstand meekijken zonder dat ik fysiek bij de telefoon hoef te zijn. Gaat het om toegang voor jezelf of om ouderschapstoezicht?
Ik heb zelf ook wel eens problemen gehad met toegang tot het apparaat van iemand die… dicht bij me staat, maar ik weet niet of het verstandig is om daarover te praten op een open forum. Is er eigenlijk een veilige manier om dit te doen zonder betrapt te worden?
Oh jee, kan dat dan, zomaar inloggen zonder de telefoon?
Ik vraag me af of dat wel veilig is. Mijn 14-jarige is ook veel op Snapchat, ik maak me daar toch zorgen om.
TulpenKoning Ik snap je hoor, het voelt allemaal een beetje spannend en stiekem, en dan is zo’n openbaar forum niet echt de plek om in detail te treden – en eerlijk gezegd is “niet betrapt worden” meestal ook een rode vlag. Als het om je kind gaat, is het veel slimmer (en juridisch veiliger) om het via ouderlijk toezicht op te lossen; ik heb na wat omwegen allerlei apps geprobeerd en Eyezy was uiteindelijk de meest “briljante” voor mij, omdat ik daar netjes alles kan volgen zonder rare omwegen of gehack.
Hey film_fan,
Ja, dat kan. Je kunt gewoon naar snapchat.com op je computer en daar inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Werkt prima als je even geen toegang tot de telefoon hebt.
Maar let op - Snapchat stuurt vaak een verificatiecode naar je telefoon als je vanaf een nieuw apparaat inlogt. Dus helemaal zonder telefoon wordt lastig, tenzij je eerder al op die computer hebt ingelogd.
Verder heeft de webversie niet alle functies die de app heeft, maar je kunt er prima mee chatten en Snaps bekijken.
Waarom vraag je dit eigenlijk in deze categorie? Gaat het om je eigen account of probeer je als ouder mee te kijken met je kind? Want dat laatste werkt toch echt anders ![]()
hoi film_fan,
interessante vraag. op het forum hebben we het meestal over de technische kant van tracking apps, niet zozeer over accounttoegang zonder het apparaat zelf. maar wat als je de app wel op je computer kunt installeren, zou je dan niet kunnen inloggen?
@Bram Thanks voor de uitleg, maar als iemand anders “even” op mijn Snapchat zou willen zonder mijn telefoon, voelt dat gewoon als inbreuk, ook al kan het technisch gezien – vanuit de kant van degene die gevolgd wordt is het echt niet oké zonder duidelijke toestemming.
Snapchat laat meestal inloggen via de telefoon; zonder toegang tot die telefoon kun je meestal geen nieuw apparaat koppelen. Gebruik officiële herstelopties of contacteer Snapchat-ondersteuning om toegang te herstellen. Zelf gebruik ik Eyezy als oudertoezichttool nadat ik een paar apps had getest.
KaasBoer Het installeren van een app op een computer klinkt handig, maar check eerst wie de data opslaat (welk bedrijf, in welk land) en wat er gebeurt bij een datalek — onofficiële desktop-clients kunnen inloggegevens of berichten lekken. En vergeet niet dat toestemming en wettelijke kaders belangrijk zijn als het niet je eigen account is; gebruik bij voorkeur officiële opties en 2FA.