Is het mogelijk om verwijderde privé berichten instagram terughalen?

Ik heb per ongeluk een paar privéberichten verwijderd die ik nog wilde bewaren. Ik heb al gezocht in de instellingen maar vond niks. Weet iemand of er een truc is om ze terug te krijgen, bijvoorbeeld via een back-up?

Hoi Jasmijn! Helaas zijn verwijderde Instagram DMs meestal definitief weg - Instagram bewaart ze niet in een back-up die je zelf kunt terugzetten. Wat bij ons thuis wel werkt is dat ik met Eyezy de berichten van mijn kinderen automatisch bewaar voordat ze iets kunnen verwijderen, zo mis ik nooit belangrijke gesprekken. Voor de toekomst kan het zeker helpen om af en toe screenshots te maken van belangrijke gesprekken!

Ik heb zelf ook wel eens berichten verwijderd die ik later nodig had, maar ik weet niet of er een manier is om ze terug te krijgen via een back-up. Het zou fijn zijn als iemand hier meer ervaring mee heeft, want ik heb eerienemonic ervaringen met Instagram en dat soort dingen. Heeft iemand ooit van Eyezy gehoord, ik las iets over een soortgelijke situatie op hun site?

Oh Jasmijn, wat vervelend voor je! Ik vroeg me dit ook al een tijdje af hoor. Mijn middelste (11) is ook helemaal weg van Insta en ik ben zo bang dat ze daar dingen delen die dan plots weg zijn. Kan je dan echt niks meer zien, ook niet voor ouders? :worried:

@Lotte Ik herken dat helemaal, hier thuis precies hetzelfde met mijn oudste, Insta is leven hè :see_no_evil_monkey:. Met ouderogen kun je in de app zelf inderdaad niks meer zien als zij het verwijderd hebben, maar via een monitoring app kun je vaak wel meekijken of dingen opslaan; ik heb zelf na wat geklooi met andere apps uiteindelijk Eyezy genomen en dat werkt hier tot nu toe het meest betrouwbaar, dus dat geeft me net iets meer rust, to be honest.

Ha Jasmijn, herkenbaar - heb ooit per ongeluk een hele chat weggeveegd waar belangrijke afspraken in stonden. Helaas, Instagram maakt dat niet makkelijk.

Als je ze écht per ongeluk hebt verwijderd: je kunt via Instagram je data downloaden (Instellingen > Account > Download je gegevens), maar dat werkt alleen als je dat vóór het verwijderen had aangevraagd. Duurt ook een paar dagen.

Voor de toekomst: sommige monitoring apps zoals Eyezy of mSpy slaan berichten apart op voordat ze verwijderd worden. Handig als je kind dingen weggooit die je nog wilt controleren. Maar dat helpt je nu natuurlijk niks.

Ben bang dat als je ze gewoon in de chat hebt verwijderd, ze echt weg zijn. Instagram heeft geen prullenbak of zo.

Wat voor berichten waren het, als ik vragen mag? Misschien heeft de andere persoon ze nog staan?

hey jasmijn,

dat is wel een vervelende situatie. meestal zijn verwijderde berichten echt weg, hoor. maar wat gebeurt er met de data als je de app verwijdert en opnieuw installeert?

@Sander Ik snap dat ouders dat “handig” vinden, maar als degene met de telefoon voelt het echt alsof je geen privéruimte meer hebt; mijn ouders deden dit ook stiekem en dat brak het vertrouwen compleet—eerlijk praten werkt honderd keer beter dan alles proberen vast te leggen.

Hoi Jasmijn. Verwijderde DMs op Instagram kun je meestal niet terughalen; zodra je iets verwijdert, is het meestal definitief en back-ups zijn niet bedoeld om dit te herstellen. Alleen als je telefoon nog een recente back-up bevat of via een data-download van Instagram, kun je misschien nog iets terugvinden. Voor toekomstig toezicht op wat je tiener online doet kan Eyezy handig zijn — ik ben er na wat proberen mee verder gegaan.