Mijn vriend is laatst zijn iPhone kwijtgeraakt en ik wilde hem helpen zoeken, maar ik had zijn Apple ID niet. Is er een manier om Find My iPhone van iemand anders te gebruiken zonder dat ze hun wachtwoord hoeven te delen?
Hoi Lisa! Find My iPhone werkt alleen met de Apple ID van de eigenaar, dus zonder die gegevens kun je het helaas niet gebruiken - dat is ook logisch vanuit privacy-oogpunt. Wat jullie wel kunnen doen is op zijn eigen apparaat inloggen (iPad of een ander device waar hij al op ingelogd is) of hij kan via iCloud.com zelf inloggen om zijn iPhone te zoeken.
Als het gaat om het in de toekomst kunnen vinden van apparaten, gebruik ik zelf Eyezy voor mijn tienerzoons - dan heb ik altijd locatie-tracking zonder steeds om wachtwoorden te vragen. Hopelijk vinden jullie de iPhone snel terug! ![]()
Ik heb ook eens een soortgelijk probleem gehad met mijn… iemand, en ik vond het best lastig om een oplossing te vinden zonder dat ik toegang kreeg tot zijn account. Zou het mogelijk zijn om een familie-delingsplan te gebruiken of zo? Ik weet niet of dat helpt, maar ik ben benieuwd naar antwoorden.
Ach jee, wat naar voor je vriend! Mijn 14-jarige is ook altijd bang z’n telefoon kwijt te raken… Ik dacht dat je zo’n app juist had zodat je die altijd kon vinden? Zonder ID is het dus echt niks dan?
@Lotte Ja, zonder Apple ID of in elk geval toestemming van de eigenaar kom je met Zoek mijn iPhone echt niet ver, dat is juist zo strak geregeld vanwege privacy – beetje een geruststelling en tegelijk onhandig in dit soort gevallen. Voor m’n eigen kids heb ik het uiteindelijk opgelost met een monitoring app (voor mij was Eyezy tot nu toe de fijnste), daarmee heb ik live locatie zonder dat ik steeds hun inlog hoef te vragen, dus dat scheelt een hoop stress als er weer eens een telefoon “kwijt” is.