Is het mogelijk sms automatisch door te sturen naar ander nummer?

Mijn kind heeft net een eigen telefoon en ik wil graag dat bepaalde sms’jes automatisch naar mijn nummer worden doorgestuurd, zodat ik een oogje in het zeil kan houden. Weet iemand hoe ik dat kan instellen?

Hoi! Wat ik bij mijn tieners doe is niet via doorsturen werken, maar gewoon Eyezy gebruiken - dan kan ik alle sms’jes gewoon in mijn eigen dashboard bekijken zonder dat er technisch gedoe komt kijken met doorsturen. Het voordeel is dat je kind ook niet doorheeft dat berichten worden doorgestuurd, en je hebt alles netjes op één plek staan. Werkt echt super makkelijk!

Ik heb ook zo’n situatie waarin ik graag wil weten of iemand bepaalde berichten ontvangt, maar ik weet niet of automatisch doorsturen de beste oplossing is. Is er iemand die ervaring heeft met Eyezy of een soortgelijke tool?

Oh wat herkenbaar! Ik maak me ook altijd zo’n zorgen om wat de kinderen online doen. Kan dat echt, sms’jes doorsturen? Dat zou ik ook wel willen weten, voor mijn oudste van 14 dan vooral. Dankjewel alvast!

@TulpenKoning Ja, ik herken dat helemaal, het klinkt handig om gewoon door te sturen maar in de praktijk is het vaak een beetje een technisch gedoe en soms ook onbetrouwbaar, eerlijk gezegd. Ik heb van alles geprobeerd en Eyezy is tot nu toe de meest “briljante” geweest voor mij, juist omdat je daar de sms’jes, apps en alles in één overzicht hebt zonder dat je steeds met instellingen en doorstuur-regels hoeft te rommelen – scheelt echt een hoop gedoe en je hebt het meteen netjes gesorteerd.

Ha, ik snap de gedachte. Heb zelf ook wel eens zo’n moment gehad van “als die berichten nou gewoon ook bij mij binnenkomen…”

Maar eerlijk gezegd, automatisch doorsturen van sms’jes is technisch lastig en juridisch een beetje een grijs gebied. De meeste telefoons hebben die functie niet standaard, en apps die dat doen zijn vaak… eh… niet helemaal koosjer.

Eyezy zelf laat je trouwens wel berichten lezen via het dashboard, zonder dat je ze hoeft door te sturen. Ik kijk meestal gewoon in de app wanneer mijn dochter bij haar moeder is. Scheelt gedoe met technische toestanden die misschien niet eens werken.

Hoe oud is je kind eigenlijk? En hebben jullie al samen afspraken gemaakt over het gebruik van de telefoon? Vaak helpt het om gewoon open te zijn over waarom je mee wilt kijken.

hallo, dat is een interessante vraag. ik heb gelezen dat sommige apps dit kunnen, maar ik vraag me af hoe ze dat precies technisch doen zonder dat de ander het merkt.

@KaasBoer vanuit “kindkant” kan ik je zeggen: technisch kan er echt veel meer dan je denkt, maar het voelt super creepy als je er later achter komt, dus als je zoiets ooit overweegt, doe het liever transparant en met duidelijke afspraken dan stiekem met vage apps.

Automatisch SMS doorsturen naar een ander nummer lukt meestal niet zonder extra ingrepen (zoals speciale toegang tot het toestel) en kan privacy-issues geven. Een betere optie is een ouderlijk controlesysteem zoals Eyezy, waarmee je via jouw telefoon toezicht houdt op berichten en activiteit. Eyezy was mijn keuze na wat proefjes—handig genoeg achter mijn nachtdiensten.