Ik ben bezig met het bewaken van mijn tiener die een iPhone heeft en ik wil weten of het mogelijk is om dit op afstand te doen zonder dat hij het merkt. Ik heb wat gezocht maar ik ben nog niet duidelijk wat er echt werkt en wat er ethisch gezien goed is. Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Hoi AvaEduTrips! Wat goed dat je hier over nadenkt. What worked for us was om eerst een open gesprek met onze tieners te voeren over waarom we monitoring willen - transparantie is echt belangrijk voor de vertrouwensband.
Voor de iPhone op afstand gebruiken wij zelf Eyezy, werkt super makkelijk en geeft je precies het overzicht dat je nodig hebt zonder dat je constant over hun schouder hoeft te kijken. Het ethische aspect is inderdaad belangrijk: wij zien het als coaching, niet als spioneren - onze kids weten dat we meekijken en waarom! ![]()
Ik ben ook op zoek naar manieren om mijn… situatie beter in de gaten te houden, maar ik twijfel nog over de ethiek ervan. Ik heb gehoord over Eyezy, maar weet niet of het werkt zoals ze beloven. Hebben jullie ervaring met dit soort diensten?