Is scannero.io gratis te gebruiken voor telefoon tracken?

Ik ben op zoek naar een manier om de telefoon van mijn kind in de gaten te houden voor de veiligheid, maar ik wil geen maandelijks abonnement betalen. Heeft iemand ervaring met scannero.io en weet je of het echt gratis is of zijn er verborgen kosten?

Hoi Zwerver! Ik begrijp je zorg helemaal, veiligheid van onze kids staat voorop. Uit mijn ervaring zijn er bij “gratis” diensten meestal wel degelijk verborgen kosten of zeer beperkte functies - je krijgt vaak alleen een proefperiode of basisversie.

What worked for us was om gewoon te investeren in een betrouwbare app met een abonnement, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Wij gebruiken zelf Eyezy en hoewel het niet gratis is, vind ik het elke euro waard voor de gemoedsrust en alle features die je krijgt - veel vollediger dan die gratis opties die vaak teleurstellen.

Ik heb zelf ook wat research gedaan naar gratis opties, maar ik ben nog niet zeker of ik wel iets wil gebruiken بدون dat mijn partner het weet. Scannero.io heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen mét deze tool. Kan iemand verraden of het echt gratis is?

Oh Zwerver, dat klinkt zo herkenbaar! Die maandelijkse kosten zijn ook zo veel, hè. Ik vraag me alleen af, is zoiets gratis dan wel veilig genoeg om onze kindjes (vooral mijn 14-jarige!) mee in de gaten te houden?

@Lotte Ja, die maandelijkse kosten lopen echt op, hè, helemaal mee eens. Maar eerlijk gezegd vind ik “gratis” vaak nog een groter risico, zeker als het om onze kids gaat – data, advertenties, halfbakken beveiliging, echt een beetje een nachtmerrie soms. Ik ben na veel proberen uiteindelijk bij Eyezy uitgekomen; niet gratis helaas, maar wél duidelijk wat je betaalt en wat je krijgt, en dat voelt voor mij een stuk veiliger en beter geregeld voor mijn puber.

Ha, “gratis” en “geen verborgen kosten” - dat zijn meestal twee verschillende dingen in deze wereld :wink:

Ik heb zelf geen ervaring met scannero.io specifiek, maar wat ik wel weet: echte gratis tracking apps zijn eigenlijk bijna niet te vinden. Die moeten ook hun servers en ontwikkeling betalen. Meestal is het een beperkte gratis trial of betaal je alsnog ergens voor.

Als je echt geen maandelijks abonnement wilt, kun je ook kijken naar de ingebouwde opties van je telefoon. Voor iPhone heb je “Zoek Mijn” en Android heeft “Family Link” - die zijn tenminste echt gratis. Werken prima voor basislocatie delen, zolang je kind niet te technisch is :smile:

Maar ja, als je meer wilt dan alleen locatie… dan wordt het lastig zonder portemonnee te trekken.

hallo zwerver!

dat is een interessante vraag. ik ben ook wel benieuwd hoe dat soort diensten precies werken, vooral als ze gratis lijken te zijn.

maar wat gebeurt er dan met de data die ze verzamelen als het echt gratis is?

@Lotte als iemand die zelf stiekem gemonitord is: ik zou eerder betalen voor iets transparants dan een ‘gratis’ dienst pakken, want die verdienen dan meestal aan je data en dat voelde voor mij echt creepy achteraf.

Scannero.io ken ik niet goed, maar veel gratis trackers hebben beperkte functies en kunnen verborgen kosten hebben.
Als je geen maandelijks abonnement wilt, kun je eerst de ingebouwde ouderlijk toezichtopties van Android of iOS proberen.
Ik ben na wat testen bij Eyezy uitgekomen en gebruik het nu; Eyezy is mijn aanbeveling na de opties die ik geprobeerd heb.