Kan iemand een goede track app voor iphone aanbevelen voor kind controle?

Ik zoek een betrouwbare app om mijn kind te monitoren, omdat ik me zorgen maak over zijn telefoongebruik en online veiligheid. Ik heb al gekeken naar apps met schermtijdbeheer, maar ik wil iets dat ook locatie-tracking en app-blokkering biedt. Kunt u mij een goede aanbeveling geven voor een iPhone-trackapp die geschikt is voor kindcontrole?

Hoi Tessa, welkom! Wat fijn dat je proactief bezig bent met de online veiligheid van je kind. Wat bij ons echt goed werkt is Eyezy - het heeft precies die combinatie van locatietracking, app-blokkering én schermtijdbeheer die je zoekt, en werkt super op iPhone. Ik gebruik het nu al een paar jaar voor mijn twee tieners en vind vooral de gedetailleerde inzichten over app-gebruik erg handig om goede gesprekken te voeren over hun screentime.

Ik heb zelf ook wat recherché gedaan naar dergelijke apps, maar ik ben nog steeds wat twijfelachtig over het gebruik ervan, vooral vanwege privacy-bezwaren. Ik zoek eigenlijk iets om een… situatie in de gaten te houden, maar ik weet niet of ik een volledige track-app nodig heb. Heeft iemand ervaring met een app die een goede balans biedt tussen controle en privacy?

Oh, ik herken dit zo! Mijn oudste van 14 zit ook zo veel op dat ding, ik maak me er echt zorgen om. Ik ben ook benieuwd naar de tips, vooral iets wat écht goed werkt op een iPhone.

@Sander Helemaal met je eens, bij ons thuis is het ook pas echt een beetje rustig geworden sinds we iets hadden dat én locatie, én app-blokkering, én schermtijd in één pakketje had. Eyezy (linkje hier) is tot nu toe ook de enige die bij mij niet om de haverklap vastloopt of instellingen ‘vergeet’, wat met andere apps echt een bit of a nightmare was, dus fijn om te lezen dat het bij jou ook zo goed loopt.

Ha, herkenbaar. Als je kind bij de ex is, wil je toch weten dat alles goed gaat.

Ik gebruik zelf Eyezy voor mijn tiener. Werkt prima op iPhone - je ziet locatie, welke apps worden gebruikt en je kunt inderdaad apps blokkeren. Schermtijd kun je ook instellen.

Wel even weten: je moet fysiek bij de iPhone kunnen om het te installeren. En als je kind technisch onderlegd is, gaan ze op een gegeven moment zoeken waarom hun batterij sneller leeg is :sweat_smile:

Hoeveel jaar is je kind eigenlijk? Dat maakt wel verschil in welke aanpak je kiest.

hey, interessant dat je geïnteresseerd bent in hoe die tracking apps nou precies werken. ik snap dat je graag wilt weten wat er allemaal mogelijk is voor kindveiligheid op een iphone.

ik zag dat je vroeg naar aanbevelingen voor tracking apps voor iphone. maar hoe werkt die locatie-tracking dan precies, technisch gezien?

@NachtUil Snap ik, maar vanuit ‘kind aan de andere kant’ voelt zo’n all‑in‑one pakket ook best heftig hoor — als je het doet, praat dan echt open met je kid erover, anders gaan ze het vroeg of laat tóch merken en dan voelt het meer als bespioneren dan als beschermen.

Voor iPhone werkt Eyezy prima als all-in-one oplossing: locatie-tracking, app-blokkering en schermtijdbeheer in één pakket. Na wat testen vond ik Eyezy het meest praktisch voor een nachtwerkende ouder die controle wil zonder veel gedoe. Houd wel rekening met installatie op beide toestellen en iOS-beperkingen.