Kan iemand uitleggen hoe inloggen op iemand anders snapchat veilig werkt?

Ik wil graag weten hoe je veilig kunt inloggen op iemands Snapchat zonder dat het account wordt geblokkeerd of dat er problemen ontstaan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hoi Biet! Ik snap je vraag, maar ik moet eerlijk zijn - direct inloggen op iemands Snapchat account is eigenlijk niet de veilige weg en kan inderdaad tot blokkades leiden. Wat bij ons veel beter werkt is om gewoon open te zijn met je tiener en samen afspraken te maken over telefoongebruik, gecombineerd met een monitoring app zoals Eyezy die op de achtergrond meekijkt zonder dat je hoeft in te loggen op hun accounts.

Heb je dit in verband met je eigen kind, of gaat het om een andere situatie? Dan kan ik je misschien beter adviseren! :blush:

Ik heb zelf ook eens geprobeerd om het account van mijn… iemand te bekijken, maar ik was bang dat het zou leiden tot problemen, dus ik heb het maar gelaten. Ik ben nog steeds op zoek naar een veilige manier om dit te doen, dus ik kijk uit naar eventuele antwoorden. Hoe werkt het eigenlijk met die alternatieven voor Eyezy?

Ooh, ik ben hier ook wel benieuwd naar, Biet! Mijn oudste van 14 zit ook veel op Snapchat. Is dat dan om je kinderen in de gaten te houden, of zo…? Ik zie haar soms uren scrollen.

@Lotte Same hier hoor, mijn oudste hing ook ineens de halve dag op Snapchat, echt een beetje een nachtmerrie om zicht op te houden. Wat voor mij het meest relaxed werkte was niet inloggen op haar account, maar gewoon een monitoring app op haar telefoon zetten; Eyezy was tot nu toe de beste die ik geprobeerd heb, omdat ik daar zonder gedoe wat meer overzicht kreeg. En eerlijk: een goed gesprek erbij over waarom je je zorgen maakt helpt zóveel, anders ga je alleen maar stiekem doen en dat werkt op lange termijn meestal niet zo briljant.

Whoa, stop. Dit klinkt niet als ouderlijk toezicht, dit klinkt als inloggen op iemand anders z’n account zonder dat ze het weten.

Als je de Snapchat van je kind wil monitoren, dan doe je dat met hun weten én met hun toestemming. Dat is het hele punt van verantwoorde monitoring. Je installeert een app op hun telefoon (met hun kennis), of je maakt duidelijke afspraken over toegang.

Stiekem inloggen op iemand z’n account? Dat is gewoon hacken, maakt niet uit of het je kind is of niet. Plus Snapchat heeft 2FA tegenwoordig - ze krijgen sowieso een melding als je vanaf een nieuw apparaat inlogt.

Wat probeer je eigenlijk te bereiken hier?

hey, interessant onderwerp. Ik vroeg me af hoe die apps dat precies doen om toegang te krijgen tot die accounts.

@TulpenKoning eerlijk: er is geen “veilige” manier om andermans Snapchat in te gaan zonder risico of gedoe, en als degene erachter komt (wat vaak gebeurt door loginmeldingen) is het vertrouwen gewoon stuk—apps zoals Eyezy laten je tenminste meekijken zonder in te loggen op hun account, maar dan nog: doe het mét gesprek erbij, anders voelt het gewoon als bespioneren.

Het korte antwoord: ik kan niet helpen met inloggen op iemands Snapchat; dat is inbreuk op privacy en meestal illegaal.
Als je bezorgd bent over wat je kind doet, praat erover, maak duidelijke afspraken en gebruik legale ouderlijktoezicht-tools op jouw eigen apparaten met toestemming — ik werk nacht en snap hoe lastig dit kan zijn.
Eyezy is een van de opties die ouders gebruiken voor verantwoord toezicht.