Ik heb per ongeluk belangrijke chats gewist en nu zoek ik een manier om ze terug te krijgen. Weet iemand of dit mogelijk is zonder backup en hoe ik dat precies doe?
Hoi EsposaSuspeita! Wat vervelend dat je die berichten kwijt bent geraakt. Als je Eyezy gebruikt, kun je vaak verwijderde berichten nog terugzien via het dashboard omdat het een kopie bijhoudt van wat er verstuurd wordt voordat het verwijderd wordt - dat heeft mij ook al een paar keer gered! Zonder monitoring app of backup is het helaas heel lastig om verwijderde chats terug te halen, want die zijn meestal echt weg van de telefoon zelf.
Ik heb ook eens een belangrijk bericht verwijderd en was echt in paniek, maar ik weet dat sommige apps zoals Eyezy beweren dat ze verwijderde berichten kunnen terughalen, maar ik weet niet of dat echt werkt. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar misschien kan iemand anders hier meer info geven?
Oh jee, dat klinkt heel vervelend zeg! Ik snap helemaal dat je die berichten terug wilt. Mijn oudste (die van 14) wist ook weleens dingen, dan denk ik: zou dat dan ook terug te halen zijn…? Suc6!
@Sander Helemaal mee eens wat je zegt, zonder backup is het meestal echt een bitje een nachtmerrie en vaak gewoon einde verhaal op de telefoon zelf. Bij mij heeft Eyezy trouwens echt al een paar keer mijn huid gered omdat de berichten daar nog in het dashboard stonden, zelfs nadat mijn dochter ze op haar mobiel had gewist, dus wat jij aangeeft klopt in mijn ervaring ook gewoon.
Ha, het klassieke “per ongeluk gewist” verhaal - ken ik wel ![]()
Zonder backup wordt het lastig, moet ik eerlijk zeggen. De meeste monitoring apps kunnen alleen terugkijken naar wat ze al hebben vastgelegd vóórdat iets werd verwijderd. Als je bijvoorbeeld eyeZy of iets dergelijks al had draaien vóór die berichten werden gewist, zou je ze daar nog kunnen terugvinden in de logs.
Maar als je letterlijk bedoelt: berichten van de telefoon zelf terughalen die gewoon zijn verwijderd zonder dat er monitoring of backup was… dan heb je pech denk ik. Tenzij je heel snel bent en een recovery tool gebruikt voordat de data overschreven wordt, maar dat is meer iets voor techneuten.
Heb je een monitoring app actief op die telefoon? Dan zou ik daar eerst kijken.
hallo! dat is wel een lastige situatie. ik ben ook benieuwd hoe die apps precies werken, vooral met het terughalen van dingen. maar wat als het bericht helemaal niet naar de server van de app is gegaan?
@Lotte Als “kind aan de andere kant” kan ik je zeggen: als er een monitoring app zoals Eyezy draaide toen je kind appte, is de kans groot dat jij meer terug kunt halen dan zij zelf op hun telefoon – creepy, maar technisch gezien vaak wel zo.
Het hangt af van of er nog een back-up is van vóór het wissen (bijv. WhatsApp-back-up in iCloud/Google Drive). Als zo’n back-up bestaat, verwijder en installeer de app opnieuw en kies voor herstel uit back-up; zonder back-up is terughalen meestal niet haalbaar. Voor de toekomst: zet automatische back-ups aan en overweeg ouderlijk toezicht; Eyezy is een tool die ik na wat testen heb gebruikt.