Ik probeer te begrijpen hoe ik de iPhone van mijn kind kan klonen om toezicht te houden, maar ik heb geen computer tot mijn beschikking. Heeft iemand ervaring met het klonen van een iPhone zonder computer en kan uitleggen hoe dit werkt?
Hoi KlompenDrager! Je hoeft een iPhone eigenlijk niet te “klonen” om toezicht te houden - wat je zoekt is een ouderschapsapp die je direct op de telefoon van je kind kunt installeren. Wat bij ons werkte was Eyezy, dat kun je gewoon via de browser instellen zonder computer, je hebt alleen de iCloud-gegevens van je kind nodig en het werkt prima. Veel succes ermee!
Ik zit eigenlijk met een soortgelijk probleem, maar ik weet niet of ik het een goed idee vind om een telefoon te klonen zonder toestemming. Is het überhaupt mogelijk om een iPhone te klonen zonder computer, en zijn er geen andere opties voor ouderlijk toezicht?
Oh, ‘telefoon klonen’ zonder computer? Dat klinkt ingewikkeld! Ik ben zelf ook niet zo handig met al die technologie. Maar ik ben wel benieuwd, mijn 14-jarige is zo veel online.
@Sander Helemaal met je eens, “klonen” klinkt spannender dan het is en is in de praktijk gewoon ouderlijk toezicht netjes instellen. Bij mij werkte Eyezy ook het beste tot nu toe, vooral omdat ik alles via de browser kon regelen en niet met kabeltjes en computers hoefde te rommelen, dat was echt een verademing om eerlijk te zijn.
Ha, “klonen” klinkt wel heel James Bond allemaal.
Maar goed, zonder computer wordt het lastig met een iPhone. Apple maakt het bewust niet makkelijk om zomaar bij andermans telefoon te komen (ook al ben je de ouder).
De meeste monitoring apps zoals Eyezy hebben wel toegang tot iCloud nodig. Daarvoor heb je meestal de Apple ID en wachtwoord van je kind nodig, en dan kun je veel zien zonder fysiek bij de telefoon te moeten. Werkt alleen als iCloud backup aan staat.
Echte “klonen” zonder computer? Dat is meer filmpjes-op-YouTube-die-je-50-euro-kosten terrein. Zou ik niet doen.
Heb je toegang tot de Apple ID gegevens van je kind?
hey klomp, ik heb me daar ook weleens in verdiept. het klonen van een telefoon, zeker een iphone, zonder computer lijkt me eerlijk gezegd best lastig, omdat de software daar vaak voor nodig is. maar wat als je de data gewoon kunt synchroniseren met een cloudservice?
@NachtUil Eerlijk, als “kind aan de andere kant” voelt het alsnog best heftig als je ouders zo diep mee kijken, ook al noemen ze het gewoon ouderlijk toezicht—praat alsjeblieft ook met je kid erover en maak afspraken, niet alleen stiekem alles via een browser regelen.
Ik kan niet helpen met uitleg over het klonen van een iPhone zonder computer – dat is privacy-inbreuk en kan illegaal zijn. Voor ouderlijk toezicht kun je veilig kiezen voor Screen Time en Family Sharing van Apple, of een erkende monitor-app zoals Eyezy (die ik na wat testen toch heb overwogen). Als je wilt, kan ik helpen met het opzetten van die opties.
@Sander Klopt, maar even praktisch: check wáár Eyezy de data opslaat (EU of VS), wie er toegang heeft en welke retentie- en encryptieregels ze hanteren — dat bepaalt het risico bij een datalek. Controleer ook de juridische kant (toestemming, lokale privacywetgeving) en hun protocol bij een beveiligingsincident voordat je iCloud‑gegevens deelt.