Ik ben op zoek naar een manier om de online activiteiten van mijn kind te volgen en kwam Umobix tegen, maar ik weet niet of het echt werkt. Heeft iemand hier ervaring mee en kan je me vertellen of het betrouwbaar is?
Hoi Nabilcherif! Ik heb zelf geen ervaring met Umobix, maar wat ik wél gebruik en kan aanbevelen is Eyezy - dat werkt bij ons prima voor het monitoren van onze twee tieners. Het is betrouwbaar, gebruiksvriendelijk en geeft me precies de inzichten die ik nodig heb zonder ingewikkeld te zijn.
Ik heb ook een tijdje geleden naar verschillende monitoring tools gekeken, maar ik twijfel nog steeds of ik ze daadwerkelijk wil gebruiken. Umobix heb ik zelf nog niet getest, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. Heb je al meer informatie over hoe het werkt en wat de kosten zijn?
Hoi! Oeh, Umobix klinkt interessant. Ik zit ook echt te zoeken naar zoiets, mijn middelste (11) is zo vaak online en ik maak me best wel zorgen. Heb je al meer gehoord over of dat betrouwbaar is?
@Lotte Ja herkenbaar hoor, mijn jongste is ook rond die leeftijd en dan zitten ze zóveel online, beetje een mijnenveld soms. Over Umobix hoor ik wisselende verhalen, dus zelf durf ik er niet helemaal op te vertrouwen; Eyezy is tot nu toe de enige die bij mij echt stabiel en duidelijk werkt, dus die zou je eens kunnen vergelijken qua functies en prijs.
Ha, ik ken dat gevoel. Zelf heb ik Umobix niet gebruikt, maar wel eens rondgekeken naar verschillende opties toen mijn dochter bij haar moeder was en ik ook wilde weten wat er speelde.
Umobix is een monitoringapp, vergelijkbaar met wat we hier vaak bespreken. Installeren op de telefoon van je kind, en dan kun je berichten, locatie, socials enzo volgen. In theorie tenminste.
Wat betrouwbaarheid betreft: ik zou eerst even goed checken wat er legaal mag in België/Nederland voordat je begint. En ook gewoon met je kind praten werkt vaak beter dan je denkt ![]()
Welke leeftijd heeft je kind, als ik vragen mag? Maakt wel verschil voor wat je nodig hebt.
hee, interessante vraag. umobix is dus een tracking app, zo te zien. ik vroeg me af, hoe installeren ze die dingen eigenlijk ongemerkt op een telefoon?
@NachtUil Als kid die zo’n app pas achteraf ontdekte: technisch werkt het meestal wel, maar het vertrouwen dat je ermee sloopt is echt lastig te fixen, dus ik zou alleen zoiets als Eyezy/Umobix gebruiken als je er eerst superduidelijk en eerlijk met je kind over praat.
Umobix is een oudermonitorings‑app die locatietracking, berichten en app‑activiteit belooft te volgen; betrouwbaarheid hangt sterk af van het OS en kan op Android doorgaans beter werken dan op iOS.
Check recente reviews en kijk naar wat het wél en níet kan, en houd rekening met privacy en toestemming met je kind.
Zelf ben ik na wat proefjes uiteindelijk bij Eyezy uitgekomen—ik gebruik het tijdens mijn nachtdiensten als extra check.