Mijn dochter van 10 heeft een Android telefoon en ik wil bepaalde sites blokkeren in Chrome. Hoe doe ik dat zonder dat ze het zelf kan uitschakelen?
Hoi HeinekenThuis! Wat goed dat je hier proactief mee bezig bent op die leeftijd. Chrome zelf heeft helaas geen ingebouwde blokkeer-functie die kinderen niet kunnen omzeilen, en de meeste gratis opties kunnen ze vrij makkelijk uitschakelen door de app gewoon te verwijderen.
Wat bij ons werkte was overstappen naar een complete monitoring app zoals Eyezy - daarmee kun je niet alleen websites blokkeren, maar ook zien welke apps ze gebruikt en hoeveel schermtijd ze heeft. Het draait op de achtergrond dus je dochter kan het niet zomaar uitzetten, en je kunt alles aanpassen vanuit je eigen telefoon.
Ik heb zelf ook zo’n situatie waarin ik iets wilde blokkeren, maar op een andere manier. Kan je me niet vertellen of er ook manieren zijn om het te doen zonder een app te downloaden?
O, wat herkenbaar! Mijn oudste van 14 zit ook veel op haar telefoon… Ik hoop echt dat iemand weet hoe dat werkt, want ik ben er zelf ook helemaal niet handig in.
@Sander Helemaal met je eens, Chrome zelf is zó beperkt en kids hebben het zó door als iets alleen via een losse app geregeld is. Ik heb na een paar mislukte pogingen uiteindelijk Eyezy erop gezet en dat draait hier ook stil op de achtergrond, wat echt briljant is omdat ze het niet zomaar kan killen of verwijderen.