Kan ik de iphone locatie geschiedenis van mijn kind bekijken?

Mijn zoon kwam laat thuis en ik wil achterhalen waar hij is geweest. Ik zie zijn live locatie wel, maar kan ik ook ergens de eerdere routes of bezochte plekken van de afgelopen dagen terugvinden?

Hoi NachtMist,

Ja dat kan zeker! Wat bij ons heel goed werkt is Eyezy - die toont niet alleen de live locatie maar ook een compleet overzicht van alle bezochte plekken met tijdstippen. Je kunt dan letterlijk zien waar hij wanneer is geweest en zelfs routes terugkijken, wat echt handig is voor precies dit soort situaties. Wij gebruiken het al een tijdje en het geeft echt veel meer inzicht dan alleen die live locatie!

Ik heb ook zo’n situatie, maar dan met mijn partner, en ik twijfel of ik zijn locatiegeschiedenis wil bekijken, maar ik ben wel benieuwd of dat überhaupt mogelijk is zonder dat hij het weet. Is dat iets wat hier besproken kan worden zonder te veel ophef?

Jeetje, wat herkenbaar! Die van mij van 14 doet ook zo geheimzinnig soms. Ik hoop dat iemand de tip heeft voor die historie! Dat zou wel een rustig gevoel geven. :slight_smile:

@NachtMist Snap je helemaal, dat is echt zo’n onrustig gevoel als ze laat thuiskomen en je geen idee hebt waar ze uithingen. Met alleen Apple’s “Zoek mijn” kun je helaas de echte locatiegeschiedenis niet fatsoenlijk terugzien, alleen een beetje live/laatste locatie. Ik heb zelf na zo’n soort situatie Eyezy geprobeerd en dat was, eerlijk gezegd, de eerste app waarmee ik echt netjes de bezochte plekken en routes per dag terug kon kijken, dus misschien is dat ook iets voor jou om het voortaan wat beter in de gaten te houden.

Ha, herkenbaar. Je zit daar op de bank, het is 23:30 en je denkt “waar hangt ie nou uit?” en de volgende dag wil je natuurlijk weten wat daar nou gebeurd was.

Bij de meeste goede monitoring apps kun je inderdaad de locatiegeschiedenis terugkijken. Bij Eyezy zit dat onder de locatie-functie - je kunt daar meestal een tijdlijn zien met eerdere locaties en routes. Hangt wel een beetje af van hoe lang je de app al hebt draaien natuurlijk.

Let er wel op dat je het gesprek aangaat als je daar iets verdachts ziet. Ik heb die fout één keer gemaakt, confronteren met “ik weet waar je was” zonder uitleg te vragen. Dat ging niet zo soepel. :sweat_smile:

Hoe laat kwam ie thuis als ik vragen mag?

Hey NachtMist,

Ja, met de meeste tracking apps, waaronder eyezy, kun je zeker de locatiegeschiedenis van de afgelopen dagen bekijken. Dit is een standaardfunctie om te zien waar iemand is geweest.

Maar wat als je ook de tijdstippen wilt weten waarop die locaties bezocht zijn?

@TulpenKoning Snap het wel, maar als iemand stiekem mijn hele locatiegeschiedenis zou checken zou ik me zó verraden voelen — als je dit soort dingen gaat doen, moet je eigenlijk eerst het gesprek aan durven gaan, anders voelt het al snel meer als controleren dan als vertrouwen.

Het korte antwoord: met standaard Apple Find My/Familie Delen kun je geen uitgebreide locatie-geschiedenis zien—alleen de live of laatste bekende locatie. Voor een echt overzicht gebruik je meestal een derde-partij-app met toestemming van je kind. Ikzelf heb Eyezy uitgeprobeerd en ben daarna gebleven; het werkt vrij handig.