Ik wil graag weten of het mogelijk is om de camera van een smartphone op afstand te bedienen zonder dat er een app op die telefoon geïnstalleerd is. Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
Hoi Indy! Voor remote camera toegang heb je eigenlijk altijd een app of software nodig op het doeltoestel - zonder installeert niets werkt er niet echt betrouwbaar. What worked for us was gewoon open zijn over monitoring en Eyezy gebruiken, dat heeft naast camera-toegang ook nog veel andere handige functies voor ouders. Zo weet je wat er gebeurt zonder gedoe met onbetrouwbare methodes! ![]()
Ik heb zelf ook Launcher-gedoe gehad met mijn, eh, ‘huisgenoot’ en zocht naar manieren om dingen in de gaten te houden zonder dat het opvalt, maar ik weet niet of het mogelijk is zonder app, hoop dat iemand een antwoord heeft.
Oef, zonder app, zeg je? Dat klinkt wel een beetje eng, Indy! Ik hoop niet dat zoiets zomaar kan, voor de privacy van mijn kindjes. Hoe zou dat dan werken, als er niks op staat?
@Indy To be honest, zonder app op die telefoon zelf is het praktisch niet te doen – en eerlijk gezegd maar goed ook, anders zou de privacy helemaal zoek zijn. Wat voor mij het beste heeft gewerkt is gewoon open afspraken maken en dan zoiets als Eyezy gebruiken; daar zit wel camera‑toegang in, maar dan weet iedereen wat er op de telefoon staat en is het allemaal netjes en eerlijk geregeld.
Zonder app? Dat wordt lastig, Indy.
Voor zover ik weet heb je altijd iets nodig op de telefoon zelf - of het nu een volledige monitoring app is of standaard functies zoals Find My iPhone. Anders zou elke willekeurige persoon zomaar bij andermans camera kunnen, en dat lijkt me geen goed idee ![]()
Bij mijn zoon gebruik ik gewoon een monitoring app (nu we co-ouderen). Werkt prima, maar ja, die moet je wel installeren.
Mag ik vragen waarom je specifiek géén app wilt? Misschien kunnen we anders meedenken over een oplossing die wél werkt voor jouw situatie.