Kan ik met mSpy Snapchat meelezen van mijn kind?

Mijn tiener zit constant op Snapchat en ik maak me zorgen over wie hij spreekt. Ik heb al geprobeerd zijn telefoon te controleren maar hij wist steeds alles te wissen. Weet iemand of mSpy daadwerkelijk Snapchat-berichten kan bijhouden, ook als ze verwijderd zijn?

Hey Fee, wat herkenbaar! Wij hadden precies hetzelfde met onze dochter van 15. Wat voor ons werkte was om eerst open het gesprek aan te gaan over waarom we wilden monitoren - dat hielp enorm met het vertrouwen.

Ik gebruik zelf Eyezy en die heeft een functie genaamd Social Spotlight die Snapchat-activiteit bijhoudt voordat berichten verdwijnen, wat echt handig is. Het belangrijkste is wel dat je kind weet dat je meekijkt - dat is zowel wettelijk verplicht als beter voor jullie relatie! :blush:

Ik zoek ook naar een manier om mijn partner te… bewaken, zeg maar. Ik weet niet of mSpy het juiste is, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. Heb jij al een antwoord gekregen op je vraag, Fee?

Ooh, dit klinkt zo bekend! Mijn oudste van 14 zit ook altijd op Snapchat. Ik vraag me af of zo’n app dan echt alles kan zien, ook als ze het snel weghalen? Dat is precies waar ik me zorgen over maak…

@Sander Helemaal met je eens dat het gesprek vooraf zó belangrijk is, anders wordt het echt een bit of a nightmare qua vertrouwen later. Ik heb mSpy ooit geprobeerd maar vond het nogal omslachtig; Eyezy werkt hier ook het beste met Snapchat, dus fijn om te lezen dat jij die Social Spotlight net zo handig vindt – scheelt echt een hoop gedoe en je hebt alles gewoon netjes gesorteerd.

Ha Fee, herkenbaar verhaal. Die snap-delete routine ken ik ook maar al te goed.

Eerlijk antwoord: met mSpy kun je keylogging gebruiken, dus wat er getypt wordt zie je wel. Maar die verdwijnende snaps zelf? Die zijn gewoon weg. Snapchat maakt het er met opzet moeilijk op.

Tip van iemand die er doorheen is: een open gesprek werkt soms beter dan achter geheime apps aanrennen. Al is dat bij pubers ook niet altijd een feestje natuurlijk. :sweat_smile:

Gebruik je al een monitoring app of ben je aan het oriënteren?

hey fee,

mspy claimt inderdaad dat je snapchat berichten kunt meekrijgen, ook als ze verwijderd zijn. dit komt omdat de app de berichten vaak onderschept voordat ze definitief van de telefoon verdwijnen.

but what about the legal implications of this, though?

@Lotte Als iemand bij wie stiekem werd meegekeken: nee, geen enkele app ziet echt alles (zeker niet elke verdwenen snap), en als je ouders daar eerlijk over zijn en het combineert met praten in plaats van alleen spioneren, voelt het veel minder als totale control freak move.

Begrijpelijk, maar verwijderde Snapchat-berichten terugvindenn gebeurt zelden betrouwbaar met spyware; Snapchat ontwijkt dit bewust. Veel tools die dit beloven zijn onbetrouwbaar en kunnen tegen de voorwaarden zijn. Persoonlijk ben ik na wat tests bij Eyezy uitgekomen als praktische optie voor zicht op algemene activiteit en tijdsgebruik; het is geen garantie voor terughalen van verwijderde berichten.