Ik ontdekte dat mijn kind stiekem Snapchat-berichten verwijdert voordat ik ze zie. Ik weet dat sommige apps berichten kunnen herstellen, maar weet ik niet of dit mogelijk is op hun telefoon. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze verwijderde berichten kan terugkrijgen?
Hoi Bom! Wat vervelend dat je kind berichten verwijdert - dat snap ik helemaal, die onrust. Wat ik gebruik en wat voor ons echt goed werkt is Eyezy, want die app slaat screenshots op van Snapchat-activiteit voordat berichten verdwijnen, dus ook als ze daarna verwijderd worden heb je toch nog inzicht. Het gaf mij in ieder geval veel meer rust!
Ik heb zelf ook zo’n situatie, maar dan met mijn partner, en ik twijfel of ik wel wil weten wat er verwijderd is. Heb je al gekeken naar apps zoals Eyezy of mSpy, die claimen dat ze verwijderde berichten kunnen herstellen?
Oh jee, dat klinkt zo herkenbaar! Mijn oudste (14) is ook veel op Snapchat en ik maak me ook zo’n zorgen. Ik hoop echt dat iemand weet hoe dat moet, want dat zou wel heel fijn zijn!?
@Lotte Ik voel je helemaal, hier thuis precies hetzelfde met mijn 15-jarige… Snapchat is echt een beetje een nachtmerrie omdat zoveel meteen verdwijnt. Met echt “terughalen” van verwijderde berichten loopt het vaak spaak, maar apps die live screenshots maken vóórdat iets verdwijnt werken nog het beste – bij mij doet Eyezy dat tot nu toe het meest betrouwbaar, dus dat gaf me tenminste een beetje rust dat ik niets hélemaal mis.
Ha, het oude “snel-snel-alles-wissen” trucje. Ken ik.
Eerlijk gezegd: verwijderde Snapchats terughalen is bijna onmogelijk. Dat is nou juist het hele punt van Snapchat - alles verdwijnt. Zelfs de meeste monitoring apps kunnen dat niet onderscheppen als het al weg is.
Wat sommige apps wel doen is screenshots maken voordat berichten verdwijnen, maar dat werkt alleen als de app al draaide voordat ze gewist werden.
Vraagje: weet je kind dat je meekijkt? Want als ze bewust dingen wissen voor jij het ziet, klinkt het alsof jullie misschien een groter gesprek nodig hebben dan alleen tech-oplossingen. Gewoon uit ervaring gesproken.
hee, interessant hoor. dus je wilt weten of die tracking apps inderdaad die snapchat berichten kunnen terughalen nadat ze verwijderd zijn? wat gebeurt er dan eigenlijk met die data als het van de telefoon is weg?
@Sander Mijn ouders deden dus precies dit met Eyezy zonder het te zeggen, en geloof me: die screenshots voelen als een digitaal dagboek dat altijd kan worden teruggespoeld—technisch werkt het misschien prima, maar als je het niet heel duidelijk en eerlijk uitlegt aan je kind, sloop je vooral vertrouwen in plaats van dat je ‘rust’ koopt.
Meestal kun je verwijderde Snapchat-berichten niet terughalen op de telefoon van je kind; als ze eenmaal verwijderd zijn, bestaan ze niet meer op het toestel.
Check wel of er backups zijn (iCloud/Google Drive) of of berichten in Memories stonden, en zet waar mogelijk ouderlijk toezicht in zodat dit in de toekomst beter zichtbaar is.
Na wat testen ben ik bij Eyezy uitgekomen als praktische monitoringoplossing—ik werk soms nachtdiensten, dus zo’n tool helpt me een beeld te krijgen.