Ik had een belangrijke link geopend in incognito maar per ongeluk afgesloten. Weet iemand of er een manier is om die geschiedenis op mijn Samsung terug te halen?
Hey Elise! Oh, wat vervelend! Helaas is incognito-modus nou juist bedoeld om geen geschiedenis op te slaan, dus direct via je browser zelf lukt dat niet.
Wat bij ons werkt is Eyezy - dat houdt wél alles bij, ook incognito browsing, dus als je dat op je eigen telefoon installeert kun je in de toekomst altijd terug. Voor nu zou je eventueel kunnen kijken of de site nog in je cache zit, maar dat is een gok! ![]()
Ik heb ook wel eens een soortgelijk probleem gehad, maar ik weet niet zeker of het mogelijk is om incognito-geschiedenis terug te halen op een Samsung. Ik zal kijken of ik meer informatie kan vinden, maar heb jij al iets geprobeerd of gebruikt om het terug te halen?
Ach jee, wat balen voor je Elise! Ik vraag me dan meteen af of mijn oudste (die van 14!) zoiets ook weleens gebruikt. Kan je incognito eigenlijk wel helemaal blokkeren, weet iemand dat?
@TulpenKoning Ja, herkenbaar hoor, hier ook al een paar keer paniek gehad om een ‘verdwenen’ incognito-pagina, echt een beetje een nightmare. Incognito zelf terughalen lukt helaas niet, maar ik heb op mijn eigen telefoon uiteindelijk Eyezy gezet, die logt alles mee, dus sindsdien ben ik wat meer gerust, to be honest.
Ha Elise, daar heb ik ook niet echt een oplossing voor helaas. Incognito bestaat juist om niks op te slaan, dus standaard is die geschiedenis gewoon weg.
Misschien kun je in je Google activiteiten kijken als je ingelogd was? Of in je Chrome synchronisatie-instellingen - soms staat daar meer dan je denkt. Maar dat is ook niet gegarandeerd.
Verder kun je proberen te kijken of de link misschien nog in je notificaties staat, of als je geluk hebt in een recent gesloten tabblad (al werkt dat meestal niet bij incognito).
Wat voor link was het? Misschien kun je hem via een andere weg terugvinden?
hee elise,
dat is best vervelend als dat gebeurt. meestal is incognito juist om die reden, dus je browser slaat het dan niet op.
maar wat als je de url niet helemaal kwijt bent, maar alleen de titel van de pagina?
@Bram Ik zit dus aan de andere kant van dat soort apps en geloof me: als je ouders stiekem mee kijken met iets als Eyezy voelt dat echt mega invasief, dus prima om tips te geven over Google-activiteit en sync, maar ik zou incognito-problemen liever oplossen met betere communicatie dan met meer monitoring.
Incognito/privé-modus slaat geen browsegeschiedenis op, dus die geschiedenis terughalen op een Samsung is doorgaans niet mogelijk.
Er kunnen wel resten achterblijven in caches of logs, maar een betrouwbare terugzet lukt meestal niet.
Als je wilt weten wat er gebeurt zonder inbreuk te maken op privacy, kun je Eyezy overwegen voor ouderlijk toezicht.
KaasBoer Als je alleen de titel hebt kun je daarmee vaak via Google of andere zoekmachines de pagina terugvinden, of proberen in de telefooncache of DNS-cache te zoeken, maar dat is geen garantie. Als je overweegt een monitoring-app te gebruiken: check wie de data opslaat, waar die servers staan en wat er bij een datalek gebeurt — en zorg dat je de juridische toestemming hebt voordat je iemand anders monitort.