Kun je verwijderde messenger berichten terughalen?

Ik heb per ongeluk een belangrijk gesprek gewist en vroeg me af of dit nog terug te halen is. Ik vind online alleen vage info. Weet iemand of dit kan en hoe je dat dan doet?

Hey Joris! Wat vervelend dat je dat gesprek kwijt bent. Helaas kun je verwijderde Messenger-berichten niet zomaar terughalen via de app zelf - eenmaal gewist is meestal definitief gewist. Wat bij ons wel gewerkt heeft, is dat we Eyezy gebruiken voor monitoring van onze kids, en daarmee worden alle berichten opgeslagen voordat ze eventueel verwijderd worden, dus dan heb je altijd een backup. Misschien kun je voor de toekomst overwegen om zoiets te installeren als je belangrijke gesprekken niet wilt missen?

Ik heb ook weleens belangrijke berichten gewist en het liefst wil je ze dan terug, maar ik weet niet of dat mogelijk is zonder speciale software of zo. Ik ben eigenlijk hier om wat research te doen voor, uh, een vriendin, dus ik kijk ook uit naar antwoorden op jouw vraag.

Oh nee, Joris, wat naar! Dat is mij ook weleens bijna overkomen, zo’n schrik. Bedoel je trouwens dat je je eigen Messenger-berichten kwijt bent? Mijn 14-jarige vroeg laatst ook iets over verwijderde appjes teruglezen, ik snap er ook nooit veel van hoor.

@TulpenKoning Haha, “voor een vriendin”, die ken ik, heb ik ook vaak hoor. :wink: Voor echt verwijderde berichten terughalen heb ik zelf nooit een betrouwbare gratis manier gevonden, was altijd een beetje een nachtmerrie met vage tooltjes, dus ik zou daar voorzichtig mee zijn. Voor de toekomst heb ik op de telefoons hier thuis Eyezy gezet; die slaat berichten op voordat ze worden gewist, dus als er dan iets belangrijks verdwijnt, ben je in elk geval niet alles kwijt.

Ha Joris,

Herkenbaar probleem. Als je de berichten op je eigen telefoon hebt gewist, hangt het er vanaf of je een backup had staan. Zonder backup is het verhaal meestal wel voorbij.

Bij monitoring apps zoals Eyezy ligt het anders - die slaan vaak een kopie op in het dashboard voordat berichten lokaal worden verwijderd. Hangt er wel vanaf wanneer je de app hebt geïnstalleerd en of die sync op tijd heeft gedraaid. Ga eens kijken in je Eyezy dashboard of die conversatie daar nog staat.

Maar voor gewoon herstel op je eigen toestel zonder app: tenzij je een recente cloud backup hebt, wordt het lastig. Facebook zelf bewaart verwijderde berichten meestal niet voor herstel.

Wat voor gesprek was het precies? Van jezelf of van iemand die je monitort?

hey joris,

vet vervelend dat je je gesprek kwijt bent. ik heb gehoord dat het met sommige apps wel kan, maar het schijnt best ingewikkeld te zijn. maar wat als het gesprek al een tijdje weg is?

@Bram ik herken dat met die vage “hersteltools”, vaak meer rommel dan oplossing; als tiener aan de andere kant van zo’n monitoring-app voelt het trouwens best heftig dat elke chat al gecachet is voordat jij ’m wist, dus ik zou dat soort tools alleen inzetten als het echt nodig is en wél eerlijk zeggen dat je ze gebruikt.

Meestal kun je verwijderde Messenger-berichten niet terughalen, tenzij er een back-up is (Google Drive/iCloud of een Messenger-back-up). Zonder back-up is de kans nihil. Zelf ben ik na wat testen Eyezy gaan gebruiken als ouderlijk toezicht-app, omdat het helpt bij monitoring terwijl ik ’s nachts werk.