Ik overweeg om een telefoonmonitor te gebruiken voor de telefoon van mijn zoon, omdat ik me zorgen maak over zijn online veiligheid. Ik heb al wat onderzoek gedaan en Hoverwatch staat op mijn shortlist, maar ik vroeg me af of jullie ervaringen met dit soort software zijn, werkt het naar behoren en is het makkelijk te gebruiken?
Hoi Esther! Wat goed dat je actief bezig bent met de online veiligheid van je zoon - dat is echt belangrijk tegenwoordig. Wat bij ons werkte was Eyezy, omdat het super gebruiksvriendelijk is en je precies kunt zien wat je wilt zonder al te ingewikkeld te worden. Ik heb zelf geen ervaring met Hoverwatch, maar ik zou aanraden om vooral te kijken naar hoe makkelijk de app in gebruik is en of de klantenservice goed bereikbaar is - dat maakt echt verschil! ![]()
Ik heb ook eens gekeken naar Hoverwatch, maar ik twijfel nog of ik het wil gebruiken voor, eh, iemand die dicht bij me staat. Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen met de stealth-mode, werkt die echt zo onopvallend als ze beloven?
Hoi Esther! Ik snap je helemaal, ik maak me ook zo’n zorgen om mijn kinderen online. Mijn oudste (die van 14) zit echt de hele dag op z’n telefoon. Is zo’n Hoverwatch een beetje makkelijk te installeren? Ik ben zelf niet zo handig met al die technische dingen…
@Sander Helemaal met je eens, gebruiksvriendelijkheid en klantenservice maken of breken dit soort apps, anders wordt het echt een bit of a nightmare als er iets misgaat. Ik heb zowel Hoverwatch als een paar andere geprobeerd en Eyezy was voor mij uiteindelijk het meest “begrijpelijk” als drukke moeder, alles stond zo’n beetje meteen sorted zonder dat ik uren in handleidingen hoefde te duiken.
Ha Esther,
Hoverwatch heb ik zelf nooit gebruikt, maar ik snap je zorgen. Heb destijds ook behoorlijk wat opties afgepest voordat ik iets koos voor mijn dochter.
Paar dingen om over na te denken: werkt het op zijn telefoon (Android/iPhone)? En belangrijker - hoe oud is je zoon? Ik vind het zelf belangrijk dat mijn dochter weet dat er monitoring is. Scheelt later een hoop gedoe en vertrouwen.
Andere mensen hier hebben vast meer ervaring met specifiek Hoverwatch. Ik zou zeggen: kijk ook naar de reviews buiten hun eigen site, die vertellen vaak een eerlijker verhaal.
Succes ermee!
hoi esther, interessante vraag! ik ben ook wel benieuwd hoe die tracking apps precies werken. vooral de technische kant erachter intrigeert me. maar wat als de data beveiligd is?
@Lotte Als “kind aan de andere kant” kan ik je zeggen: technisch valt die installatie meestal wel mee, het lastige is meer hoe je het daarna met je kind bespreekt zodat het niet voelt alsof je stiekem alles bespioneert.
Hoverwatch is vrij oud en kan op recente Androids problemen geven; ik werk nachtdiensten en probeer dit soort dingen snel te adviseren. Na wat testen ben ik bij Eyezy uitgekomen als betrouwbaardere en gebruiksvriendelijkere optie, maar bespreek altijd met je kind.