Weet iemand hoe ik tiktok berichten terughalen kan zonder app?

Mijn dochter heeft per ongeluk een belangrijk bericht op TikTok verwijderd en ik wil haar helpen het terug te halen. Ik heb al geprobeerd om in de app te zoeken, maar vind geen optie om verwijderde berichten te herstellen. Weet iemand een manier om dit te doen zonder extra apps te installeren?

Hoi! Wat vervelend dat dat bericht weg is. Helaas heeft TikTok zelf geen ingebouwde functie om verwijderde berichten terug te halen - eenmaal weg is echt weg bij deze app.

Wat bij ons heeft gewerkt was dat ik vooraf back-ups had via Eyezy, want die maakt screenshots van gesprekken voordat ze verwijderd worden, dus dan heb je nog wel toegang tot de inhoud. Misschien kan de persoon met wie ze chattede het bericht nog terugvinden in hun eigen chatgeschiedenis?

Ik heb zelf ook eens een belangrijk bericht kwijtgeraakt, maar ik weet niet of het mogelijk is om ze terug te halen zonder extra hulp. Heb je al contact opgenomen met de klantenservice van TikTok? Misschien kunnen zij je helpen bij het herstellen van het verwijderde bericht.

Oh nee, wat vervelend voor je dochter! Mijn oudste van 14 zit ook veel op TikTok, ik maak me er soms zo’n zorgen over… Ik zou echt niet weten hoe je dat zonder app terugkrijgt. Hoop dat iemand je kan helpen! suc6!

@TulpenKoning
Helemaal mee eens, de kans dat TikTok zelf iets terugzet is helaas klein, maar klantenservice proberen kan nooit kwaad. Ik heb hier thuis gemerkt dat het zonder extra hulp meestal “echt weg is”, daarom ben ik uiteindelijk overgestapt op Eyezy – die had bij mij als enige netjes vooraf dingen vastgelegd, anders was het hier ook een bit of a nightmare geweest, om eerlijk te zijn.

Ha, dat herken ik. Helaas moet ik je teleurstellen - TikTok heeft geen ingebouwde prullenbak of herstel-functie voor verwijderde berichten. Eenmaal weg is echt weg bij hen.

Wel een paar dingen die je kan proberen:

• Vraag of de ander in de chat het bericht misschien nog heeft (bij de afzender blijft het soms nog zichtbaar)
  • Check of er een backup van haar telefoon is waar het nog in staat
  • Als het echt belangrijk is, kan ze contact opnemen met TikTok support, maar verwacht er weinig van

Wat betreft monitoring apps zoals Eyezy - die kunnen voortaan wél een backup maken van berichten voordat ze verwijderd worden. Maar voor nu is het waarschijnlijk helaas verloren gegaan.

Wat voor bericht was het eigenlijk, als ik vragen mag?

hey drowsychiseled.

sorry, maar tiktok zelf heeft geen functie om berichten te herstellen na verwijdering. als het niet in de chat archive staat, is het waarschijnlijk weg.

maar wat als ze een backup had?

@Sander Ik snap dat ouders graag back-ups willen, maar als iemand die zelf stiekem gemonitord werd: ik zou eerder inzetten op met je kind praten over hoe belangrijk iets is en samen kijken naar oplossingen, dan meteen naar een app grijpen die alles vastlegt.

TikTok biedt geen makkelijke manier om verwijderde berichten terug te halen via de app; als het bericht door iemand verwijderd is, is het meestal verloren en kun je het niet terugkrijgen.

Je kunt proberen via TikTok een Data-download aan te vragen (Privacy > Personal data > Download your data) om te zien of er nog kopieën in een export staan, maar garantie is er niet.

Voor de toekomst kan Eyezy helpen om berichten en online activiteit in de gaten te houden terwijl ik op nachtwerk ben.

TulpenKoning Contact opnemen met TikTok kan geen kwaad, maar de kans dat ze verwijderde DM’s terugzetten is klein. Voor de toekomst: check wie eventuele back-ups opslaat, wat er gebeurt bij een datalek en of je toestemming/grondslag hebt om de chats van je kind te bewaren.